Friday, September 4, 2015

SPRM enggan ulas bila akan panggil Najib berhubung dana RM2.6 bilion

OLEH MOHD FARHAN DARWIS
Published: 4 September 2015 5:36 PM

Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Pencegahan) SPRM Datuk Mustafar Ali ketika sidang media di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) enggan mengulas berkenaan perkara itu meskipun disoal berulang kali oleh pemberita.Gambar The Malaysian Insider oleh Kamal Ariffin, 4 September, 2015.

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) enggan mengulas lanjut berhubung bila Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak akan dipanggil pihak berkuasa membanteras rasuah tersebut berkenaan dana RM2.6 bilion dalam akaun peribadinya.

Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Pencegahan) SPRM Datuk Mustafar Ali ketika sidang media di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) enggan mengulas berkenaan perkara itu meskipun disoal berulang kali oleh pemberita.

"Tak perlulah, saya sudah sebut semalam siasatan masih berjalan," katanya.

Beberapa tokoh pembanteras rasuah yang hadir dalam Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa (IACC) ke-16 di Putrajaya semalam dilihat turut menyentuh isu membabitkan dana RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun Najib.

Mengulas berhubung perkara itu, Mustafar berkata, itu adalah pandangan dan pendapat mereka.

"Itu pendapat mereka dan kebimbangan mereka, mungkin mereka tiada fakta.

"Betul, ada rasuah di mana-mana sahaja di dunia termasuk Malaysia, tapi kami serius untuk membanterasnya," kata Mustafar. – 4 September, 2015.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/sprm-enggan-ulas-bila-akan-panggil-najib-berhubung-dana-rm2.6-bilion#sthash.38eKFosS.dpuf

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-