Saturday, April 2, 2016

Mahathir cukup marah gagal jatuhkan Najib, kata Nazri

Tun Dr Mahathir Mohamad dilihat telah menang dalam semua ‘pertarungaannya’ sebelum ini dalam menjatuhkan beberapa pemimpin lain namun beliau cukup marah apabila gagal untuk bertindak sedemikian terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kali ini.

Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata, cubaan Mahathir untuk menjatuhkan Najib dengan cara tidak demokratik tidak akan berjaya .

“Lelaki ini telah menang dalam semua ‘pertarungannya’. Beliau telah menentang Tunku Abdul Rahman dan Tun Hussein Onn.

“Beliau juga telah menjatuhkan Datuk Seri Anwar Ibrahim, Tun Musa Hitam dan Tengku Razaleigh Hamzah.

“Beliau berjaya menjatuhkan semua orang, namun, gagal menjatuhkan Najib, jadi, beliau cukup marah,” katanya yang dipetik akhbar Utusan Malaysia.

Menurut Nazri, tindakan Mahathir yang memburuk-burukkan Najib dan negara kepada media asiang hanya memberi publisiti buruk dan mencemarkan imej negara.

Akibatnya, menurut Nazri, ekonomi negara juga akan terjejas.

“Kita tahu apa yang ingin beliau lakukan. Beliau mahu memastikan ekonomi negara kita akan terjejas.

“Dengan memberikan segala publisiti buruk, pelabur akan berhenti melabur di Malaysia dan orang tidak lagi akan datang ke negara ini dan akhirnya perdana menteri akan disalahkan,” katanya dipetik akhbar itu.

Nazri berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai penggunaan media asing melalui program 'Four Corners' oleh The Australian Broadcasing Corporation (ABC) yang dilihat sebagai satu lagi percubaan Mahathir untuk merealisasikan kempen anti-Najib.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-