Wednesday, September 22, 2010

Melayu yang macam mana - penyokong tegar PR

BN pasti akan menghadapi masaalah besar dalam menghadapi PRU-13 akan datang. Pemimpin2 UMNO masih belum mendapat formula yang tepat untuk memulihkan sokongan kaum bukan melayu terhadap BN. Malahan keujudan PERKASA yang di terajui oleh pejuang2 melayu termasuk mantan PM itu telah menambah parah kan lagi kedudukan sokongan kaum bukan melayu terhadap BN.

Bloggers2 yang pro UMNO juga tidak banyak membantu dalam hal2 menyatupadukan kaum melayu itu sendiri apatah lagi untuk mendorong kaum bukan melayu kembali menyokong BN. Kebanyakan posting2 yang di utarakan oleh bloggers pro UMNO berbau perkauman dan kutuk mengutuk parti lawan nya sahaja. Sepatutnya bloggers yang pro UMNO berusaha ber baik2 dan memujuk parti2 lawan dan penyokong bukan melayu kembali menyokong BN.

Strategi parti lawan memang nampak sangat berkesan dalam menambahkan sokongan dan mengekalkan sokong nya. Paling berkesan ialah ceramah2 yang tidak putus2 diadakan diserata ceruk rantau bumi Malaysia ini. Ceramah2 PR ini terutamanya PAS telah banyak membantu menguat dan mengukuhkan parti itu. Ianya juga telah banyak melemahkan kedudukan UMNO dan sekutu partinya.

Hari ini perjuangan PR sudah sampai ketahap yang sangat memberhayakan kedudukan BN/UMNO. Ini terbukti apabila calun2 partinya dalam PRU atau PRK tidak lagi mengalami kehilangan wang pertaruhan nya seperti dua atau tiga puluh tahun dahulu. Kedudkan mereka semakin kuat dan mantap lagi kerana mendapat sokongan padu dari kaum bukan melayu pula.

Masih adakah lagi masa untuk BN/UMNO berubah dan mendapat ehsan dan sokongan dari rakyat yang sudah sangat terpengaruh kepada parti lawan iaitu PR.

2 comments:

  1. antara pekara yg paling utama ialah UMNO/BN perlulah menyelesaikan masaalah2 rakyat yg sering menjadi modal PR ...jika ia tak diambil perhatian ini akan menjadi barah kepada UMNO/BN.. persaan tak puas hati,marah,benci dan pelbagai lagi haruslah diatasi.. itu saja cara utk mengambalikan kenyakinan org2 melayu dan juga bukan melayu kpd kerajaan yg ada sekarang.jika tidak rakyat akan memberontak dan membuat keputusan disebaliknye...sebagai salah 1 contoh antaranya harga pertol.kerajaan BN hendaklah berkorban baik dari segi apa sekali pun supaya dapat merealisasikan harapan rakyak kepada kerjaan.. jika ini dapat dilaksanakan rakyat pasti menerima dan memberi sokongan padu kpd kerajaan..apa yg penting adalah rakyat harus lah diutamakan dahulu.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-