Friday, November 18, 2011

Kah! kah! kah! kita tunggu dan nanti lihat sama2 ...........ramai yang akan muflis

Sudah tiba keberanan yang di tunggu2, ramai pemimpin2 PKR akan muflis dan tidak terkecewali para bloggers yang berjari celupar, tekan key board ikut sesuka hati. NFC tiada kaitan dengan YB Shahrizat, tak campor tangan langsung.

NFC cuma terbabit dengan keluarganya sahaja, semuanya diuruskan oleh anak beranaknya. Wak tabek dengan keluarga nya sebab boleh jayakan syarikat yang be ratus2 juta RM tu. Wak pun ada juga syarikat tapi bukan sendirian berhad, cuma syarikat sendiri yang tak berdaftar.

Wak ni macam keluarga YB tu juga, sangat suka bertani bercucuk tanam dan pelihara ternakan. Kalau Wak ada peluang wak nak belajar sedikit ilmu dengan keluarga YB ni. Pertama nak belajar macam mana cerita boleh dapat tanah puluh2 ribu ekar. Dulu wak pernah mohon 'rancangan tanah pinggi'r. Wak kena beratur di tengah panas hampir dua jam untuk dapatkan borang. Setelah hantar borang, sampai hari ni tak ada apa2 jawapan dah 30 tahun wak tunggu.

Wak juga pernah buat pinjaman di bank, oleh kerana wak kerja kampung, banyak soalan dan permintaan yang disyaratkan oleh bank. Macam cerita meminang puteri gunung ledang saja. Pinjaman nya bukan nya banyak macam ratus juta tu, cuma RM3,000 saja. Bank mahu cagaran sebab wak cuma kerja kampung. Apa yang wak nak cagarkan? Duduk pun numpang tanah haram.

Sekarang pun wak masih lagi tunggu2 kalau ada peluang dapat tanah, kalau boleh bayar sewa dari kerajaan pun tak apa asalkan sewanya murah. Bab pinjaman tu wak tak mengharafkan sangat. Sebab macam mana pun wak tak boleh laku untuk buat pinjaman.

Bukan nya apa2 wak cuma ingin besarkan sikit reban ayam dan itek yang ada tu. itu saja.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-