Saturday, November 19, 2011

Ribut taufan di NFL masih belum reda, tidak lama akan timbul pula kes saman menyaman.

Dalam TV lain cerita, menteri2 UMNO lain cerita, pejuang2 PKR lain cerita, tuan punya ladang lain cerita, tapi yang sangat berlainan cerita ialah dari sembang kedai kopi kampung.

Selepas solat subuh pagi tadi wak singgah minum kat warong kopi, panas memang panas sembang dari para hadirin. Banyak perkara yang mereka bincangkan. Wak cuma dapat ceritakan salah satu topik nya sahaja. Topik nya cuma berkenaan dengan sikap pemimpin2 UMNO yang masih belum berubah - gila kuasa dan tamak harta.

Pemimpin2 UMNO ni kata mereka bermula dari yang paling atas hingga ke yang paling bawah iaitu ketua cawangan semua nya sama - dalam kepala hotak mereka cuma fikirkan harta kekayaan sahaja. Ada peluang rembat, rembat. Pendek kata semua yang ada jawatan dalam UMNO semua nya kaya raya banyak harta wang ringgit berjuta2.

Bila hampir PRU, semua pemimpin2 ini akan tunjuk kan murah hati nya - RM100 bagi semua murid sekolah. Mereka beri RM100 ini sekali seumur hidup. Mereka fikir orang kampung ni bodoh sangat, mereka dah  kaut beribu juta RM selama berkuasa.

Sekarang lihat bila satu bisul dah meletup, habis semua croni2 kumpulan kaki tibai ni keluar meraung melolong mempertahan kan diri. Ada pula yang sampai nak ugut untuk saman pada yang dah pecahkan bisulnya. Kalau difikirkan yang patut di saman cuma satu pehak sahaja - iaitu Odit Negara.

Yang wak ceritakan ni cuma sebahagian sahaja dari cerita2 yang wak dengar dari sembang2 warung kopi.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-