Monday, November 21, 2011

Se buruk2 UMNO TIDAK LE SEJAHAT PAS, sanggup menerima bantuan setan hanya untuk hancurkan UMNO.

Wak lahir dizaman sebelum merdeka, Sejak kecil lagi wak hanya tahu bahawa satu perti sahaja yang memerintah negara iaitu P Perikatan atau sekarang B N. Pada awalnya dalam tahun 50han sebelum merdeka wak pernah tempuh zaman susah. Wak tinggal dalam kampung di pendalaman, kalau hujan jalan becak, api dan air langsung ta ada.

Seingat wak pada umur 6 tahun pada 1953, wak masuk sekolah std. 1 GES, Sg. Sumun, Hutan Melintang, Perak. Wak boleh lah dikatakan studen bach yang pertama. P & P 100% dalam bahasa inggeris. Agama Islam dan Bahasa Melayu tidak ada dalam jadual matapelajaran nya.

Agama Islam dan Bahasa Melayu mula diajar selepas kita merdeka. Di pendek kan cerita, berkat kegigihan pemimpin2 UMNO ini lah pada hari ini orang melayu telah maju dalam semua bidang. Boleh dikatakan nasib agama islam dan bangsa melayu semakin bertambah baik selepas merdeka.

Cuma yang buta tuli saja tidak mahu akui kejayaan perjuangan UMNO dari semenjak lepas merdeka. PAS ada apa buat pada agama islam dan orang melayu?  Cuba sebutkan satu sahaja jasa PAS terhadap agama dan bangsa kita, satu sahaja kalau boleh.

PAS ni semenjak dia ujud di bumi kita ni tak de lain kerja nya selain buat kacau saja. Mengutuk dan membuat fitnah itu memang dah jadi darah dagininya. PAS bukan saja sanggup bersengkokol dengan DAP tetapi dengan setan pun dia sanggup demi untuk memusnahkan UMNO.

1 comment:

  1. Salam WAK...

    Alangkah INDAHnya KEHIDUPAN dibumi MALAYSIA tercinta ini jika semua yang menghuninya BERFIKIRAN WARAS macam Wak...

    Wassalam WAK

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-