Friday, December 30, 2011

Dah! Dah kena tipu pula!

Kalau orang macam Wak ni kena tipu semua orang boleh percaya. Tapi kalau Wak ni bergelar Datuk Dr dan pengarah syarikat gergasi pasti orang yang biyul pun tak percaya punya. Mana kan boleh orang yang bijak senang2 kena tipu berjuta2 RM. Kalau lah perkara ini benar, ianya sangat memalukan.

Turut sama malu, menteri2 yang dah serahkan satu projek besar yang nilai nya ratusan juta RM kepada orang yang mudah tertipu. Wak rasa memang patut si penipu tu gelak ketawa dan riang gembira, sebabnya dia tu lebih bijak dari orang2 yang kena tipu.

Sembang warong kopi pagi tadi beri kesimpulan bahawa watak 'penipu' di di ujudkan se mata2 untuk memesongkan tumpuan sebenar kes NFC. Kes NFC tidak semudah itu boleh di lenyapkan, ianya melibatkan suami seorang menteri. Suami menteri ini telah di anugrah kan satu projek besar dengan pinjaman mudah sebanyak RM250 juta berserta sebidah tanah yang hampir satu mukim.

4 comments:

  1. salam perjuangan,
    mohon pautkan blog sy di sini,
    http://pemikirpolitikjerantut.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Sedar tak sedar wak pun kena tipu jugak. Kena tipu dengan dia tu...ala dia tu..yang bakal ditentukan nasib 0901 nanti. Ramai yang di tipu dia. Ingat 16 Sept.

    ReplyDelete
  3. Sdr putrarahman, TQ sudi melawat dan komen dan sekali lagi TQ besar kerana sudi listkan wak labu ke blog list anda.

    untuk maklumat umum wak mau kasi tau sikit tentang pendirian politik wak, sebenarnya wak tak pernah ada buat posting tentang 'dia tu' wak faham siapa 'dia tu' Tak pernah sama ada sokong atau pun kutuk 'dia tu'.

    si 'dia tu' memang wak tak berani kata sama ada dia jahat atau baik. itu sebab wak tak pernah puji atau kutuk sama dia.

    Sebenarnya pemimpin2 politik sama saja di mana2 juga di dunia yang mengamalakan sistem demokrasi. mereka tidak terkecewal dari perangai baik dan buruk.

    pendirian wak tentang politik tanah air pada masa kini - nuteral.
    yang baik tetap baik.
    yang buruk tetap buruk.

    yang benar tetap benar,
    yang pembohong tetap pembohong!!!

    ReplyDelete
  4. Pendirian politik saya sama juga Wak. Yang tak betul, tak betul juga. Dalam PR pun ramai yang bagus, dalam BN pun ramai yang tak bagus.

    Tidak ada mana-mana kerajaan dalam dunia ni dimana semua pemimpinnya bagus semua.

    Namun setiap orang ada sebab kenapa BN yang mereka pilih dan kenapa PR yang mereka pilih.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-