Monday, January 2, 2012

Amboi! bersemangat sungguh bapak2 kita ni!!!!

Wak heran juga, pasal budak2 pun orang tua2 sebok masuk campur. Kan ke dah ada pehak2 yang berkenaan yang bertanggung jawab dalam hal si Adam ni. Biarkan saja le pehak yang berkenaan buat kerjanya. Ada lebih baik bapa2 ni tubuhkan satu pasukan untuk siasat siapa mak bapak budak2 ni.

Setelah mendapat kan maklumat tentang mak bapak budak2 ni pergi lah ke rumah2 mereka untuk berbincang dan memujuk anak2 kita ni supaya jangan berdemo. Kalau ada masalah, bincangkan bersama dengan cara yang baik. Kalau budak2 ni tak mau dengan nasihat mak bapak nya baru lah serahkan pada pentadbir UPSI.

Jika bapak2 di atas ni ambil tindakan awal sebelum di serahkan pada FRU, pasti tidak ada berlaku tumpah darah anak2 muda kita ni. Wak tak salahkan tindakan FRU, itu tugas mereka dan mereka menerima upah gaji di atas tugas2 nya. Kalau mereka tak jalan kan tugas pun salah, itu makan gaji bute le.

Budak2 U yang terlibat tu pun tidak juga boleh salahkan nya 100%. Maklum le darah muda, walaupun mereka tu lebih tinggi pelajaran nya tapi tentang mengawal semangat, emosi dan perasaan mungkin masih lagi rendah. Kalau mereka fikir panjang dan masak2 pasti mereka tidak sanggup buat hal macam ni.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-