Tuesday, December 13, 2011

Johor tambah populariti PAS melalui Mat Sabu ...................

Mat Sabu semakin diminati ramai oleh rakyat negeri Johor terutama nya di kalangan UMNO. Setiap kali Mat Sabu muncul pasti ber duyun2 penyokong UMNO keluar menyambut nya dengan sorak sorai berserta sepanduk2 nya sekali. Senario sedemikian jarang berlaku di lain2 negeri.

Nampak nya UMNO Johor sudah jadi phobia terhadap Mat Sabu, Mat Sabu sangat menggerun kan UMNO Johor. Asal saja dengar Mat Sabu datang buat ceramah mereka pasti jadi histeria. Sebenarnya UMNO Johor sangat takut dengan kehadirian Mat Sabu.

UMNO Johor tahu bahawa kebangkitan PAS di Johor sudah tidak dapat di bendung lagi, PAS Johor semakin kuat dan mantap. Kesedaran rakyat telah memantapkan PAS negeri Johor. Jika di tahun2 60han dan 70han dulu PAS pasti hilang wang perharuhan nya jika bertanding di negeri Johor. Hari ini perkara sedemikian tidak berlaku lagi, malahan PAS telah berjaya mengurangkan majoriti UMNO dengan mendadak.

Wak sangat setuju supaya Mat Sabu meneruskan serbuan dan serangan nya terhadap UMNO Johor.  Kini Mat Sabu semakin terkenal ke seluruh ceruk rantau Malaysia. Di mana2 saja Mat Sabu berkunjung pasti sambutan nya sangat hebat. Apa yang saya katakan tadi di Johor UMNO pun turut sama menyambut Mat Sabu.

Wak ada pernah juga pergi dengar ceramah Mat Sabu Teluk Intan sebelum PRU12 yang lepas. Wak akui Mat Sabu memang bijak berceramah. Satu keistimewaan Mat Sabu dia suka buat lawak jenaka yang menghiburkan pendengar2 nya, itu macam wak juga suka lawak2. Cara Mat Sabu berceramah memang sukar ditandingi oleh mana2 penceramah terutamanya penceramah UMNO.

Kalau tak silap Wak pada 17.12.2011 ini sekali lagi Mat Sabu akan berkunjung ke Teluk Intan di Markas PAS Kg Padang Tembak. Sekali dengan itu juga diadakan majlis makan malam untuk tabung RRU13. Wak pun dah booking satu meja RM300 untuk 10 perserta.

Di sisi wak beri tahu supaya rakyat Teluk Intan dari mana2 parti pun sila lah datang ber ramai2 untuk melihat lebih dekat tokoh penceramah yang hebat ini.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-