Friday, December 2, 2011

Nah! ini dia 1UMNO....................

Pagi tadi selepas solat subuh, seperti biasa wak singgah di warong kopi sebentar. Pagi ni nampaknya ramai juga yang hadir, maklumlah cuaca agak baik sedikit. Dalam perhatian wak, tajuk utama perbualan mereka ialah tentang lembu sahaja.

Rata2 mereka meluahkan perasaan kecewa mereka tentang pemimpin2 UMNO yang masih tidak berubah - gila kuasa.dan tamak harta. Tentang perjuangan di kira nombor last sekali, jika dekat dengan PRU atau ada PRK baru lah timbul 'perjuangan UMNO' tabur janji, tabur wang ringgit dan sanggup turun padang mengharung danur lumpur, membanting tulang menyapu, angkat sampah dan lain2 lagi.

Pemimpin2 UMNO ni memang handar berlakun dan bersandiwara ketika hampir PUR atau PKR. Mereka masih fikirkan rakyat jelata ni masih dungu macam 4 atau 5 puluh tahun dahulu. Nanti, bila tiba PRU13 kita semua akan ajar pemimpin2 yang gila kuasa dan tamak harta ini.

Begini lah serba sedikit tentang sembang di warong kopi pagi ini.


Kesian 1UMNO, hingga kini masih lagi belum sedar2, asyik kumpul harta kekayaan ber timbun2. Bukan saja yang masih berkuasa, tapi yang dah pencen jawatan pun masih lagi kumpul2 harta jika ada peluang. Puak2 pengumpul harta ini memang sombong, angkuh dan riak. Tidak mahu sedar diri.

Kini mereka tidak segan silu lagi malahan jauh sekali dari takut, kerana kumpulan2 ini ada kuasa pelindung mereka yang boleh selamatkan nya dari apa2 tindakan. Kata mudahnya pengumpul2 harta ini sudah kebal dari sebarang tindakan.

Pengumpul2 harta ini tahu dan sedar perbuatan mereka diperhatikan oleh semua gulungan lapisan masyarakat. Mereka tahu masanya akan tiba bila tahap kemuncak kemarahan rakyat akan tiba. Tetapi sebelum tiba marilah kita kumpulkan seberapa banyak yang boleh.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-