Saturday, December 3, 2011

Teriakan terakhir dari gembala lembu................

PAU tahun ini nampak sangat dah kehabisan modal, tiada isu2 bermenafaat yang menjurus kepada pembangunan ummah di perbincangkan : itulah salah satu komplen dari sembang2 warong kopi. Boleh dikatakan hampir semua ucapat dari atas kebawah tiada lain melainkan tentang Pakatan Rakyat saja.

Nampak sesangat UMNO dalam ketakutan pada PR, ber talu2 menghentam PR. PR ini boleh lah di ibarat kan macam sebiji bola, lagi kuat di sepak lagi deras pergi nya. Sebenarnya UMNO memang takut PR. UMNO tahu kaum bukan melayu sudah pobia terhadap UMNO.

Pemimpin nombor 1 UMNO kata UMNO sudah pulih! Pulih yang macam mana agak nye tu? Boleh sesiapa terangkan? Setahu wak terkejut lepas keputusan PRU12 pun masih belum pulih. Pulih apa bende nye, kalau kes 'lembu' meletup di sana sini - perangai pemimpin yang gila kuasa, tamak harta kumpul wang ber juta2.

Yang pelik nya ada juga pencacai yang kata orang bukan UMNO pun suka dan puji tentang ucapan boss nya. Setahu wak, semua yang sembang2 kat warong kopi meluat dengar ucapan2 di PWTC tu, kata mereka hampir semua ucapan itu bertemakan kutuk mengutuk, mencaci dan maki hamun saja. Sama ada ia betul atau tidak, wak tak pasti, sebab wak tak pernah tune channel yang ada ucapan itu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-