Saturday, January 7, 2012

Najib taburkan juta juta RM untuk hadapi PRU 13 ............................

PRU 13 semakin hampir, rakyat dapat durian runtuh. Sebenarnya menteri2 BN dan pencacai2 nya tidak perlu kerja keras ketika hadapi PRU 13 ini. Tak perlu lagi kempen, pujuk dan rayu lagi kerana semua rakyat yang miskin telah menerima habuan dari kerajaan BN. Bak kata pepatah: "Orang berbudi kita berbahasa". Budi perlu di balas dengan jasa.

Tidak pernah berlaku dalam sejarah PRU perkara sedemikan berlaku. Kerajaan BN dengan tiba2 berlaku sangat bermurah hati. Taburkan ber ratus2 juta RM dengan begitu mudah. Segala hamba rakyat yang miskin pape kedane begitu ghairah dan teruja menerima habuan yang di berikan semumur hidup sekali ini.

Rakyat yang miskin dan pape kedane ini terlalu gembira sehingga mereka terlupa pada nasib buruk yang telah menimpa diri nya. Mereka rasakan diri mereka tiba2 sudah jadi "kaya raya" dengan segenggam wang RM500.00. Mereka terlupa bahawa seumur hidup nya telah membayar ber bagai2 cukai seperti 'cukai jualan, cukai perkhidmata, cukai hiburan dan ber bagai2 jenis cukai lagi.

Rakyat terlupa atau pun dah di lupakan dengan kegembiraan RM500.00, bahawa wang itu berasal dari hasil pembayaran cukai2 yang telah di kenakan pada rakyat. RM500 itu tidak beri apa2 makna langsung jika dibandingkan dengan cukai2 yang telah kita bayar kepada kerajaan BN.

Bagi rakyat yang dah celek mata dan fikiran nya, "umpan" RM 500 itu pasti TIDAK akan mendatangkan apa2 hasil yang boleh mempengaruhi sokongan terhadap kerajaan BN.

Kerajaan BN memang dah terhimpit. Jika tidak mana kan mereka senang2 mahu taburkan RM begitu mudah. BN terhimpit kerana parti2 komponen nya seperti MCA, MIC dan Gerakan sudah lumpuh - di lumpuhkan oleh PR. Kaum melayu juga sudah terbahagi kepada tiga kumpulan - UMNO, PAS dan PKR. Hanya satu kumpulan sahaja yang menyokong BN - iaitu UMNO. Dua lagi kumpulan PAS dan PKR menyokong PR.

Kaum cina dan India pula telah memberi sokongan padu terhadap PR yang di bantu pula dari kaum melayu dari  PAS dan PKR. Kini BN cuma mengharaf kan sokongan dari kaum pribumi Sabah dan Sarawak sahaja untuk hidup. Jika sekiranya pada PRU13 nanti kaum peribumi ini berubah angin maka kerajaan BN akan berakhir dengan selamatnya.

np: catatan ini wak perolehi dari hasil sembang2 warong kopi pagi jumaat tadi.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-