Sunday, January 8, 2012

DSAI di penjara PR bungkus.....................................

Banyak orang kata jika Anwar Ibrahim terpenjara PR akan gulung tikar. Sangkaan ini sangat di persetujui oleh pencacai2 UMNO termasuk pemimpin2 nya sekali. Mereka ni memang dungu, PR tetap PR, Anwar hanya salah satu dari ber puluh2 pemimpin PR.

Sudah menjadi lurah alam, pemimpin datang dan pemimpin pergi. Polisi pemerintahan tetap berjalan seperti biasa. Satu Anwar Ibrahim di penjarakan, 10 Anwar Ibrahim pasti akan muncul. Sokongan rakyat terhadap PR akan tetap diteruskan hingga tercapai kejayaan.

PR akan tetap terus ujud dan bertambah kukuh dari masa ke semasa. Sedangkan BN semakin reput dari masa ke semasa. Bukti nya, parti2 komponen nya seperti MCA, MIC dan Gerakan dah berkubur. Yang tinggal masih hidup nyawa2 ikan ialah UMNO sahaja.

Sebenarnya UMNO ini sudah mati jika tidak dapat talian hidup dari kaum pribumi Sabah dan Sarawak. PRU 13 akan datang pasti BN tumbang tergolek, kerana rakyat pribumi Sabah dan Sarawak sudah tersedar dari lamunan mimpi nya.

PM BN boleh taburkan ribuan juta RM kepada semua rakyat, namun kesedaran rakyat tidak mampu di pengaruhi oleh wang ringgit. Sudah terlalu lama kerajaan BN bermaharaja lela membelanjakan wang titik peluh rakyat itu sesuka hati.

Rakyat tidak boleh lagi di permainkan dengan 'gula2' setiap kali PRU menjelang tiba. Kesedaran rakyat tentang tipu muslihat pemimpin UMNO sudah tidak boleh disembunyikan lagi. Rakyat di hulurkan RM500 sedang kan mereka dah tarik ribuan juta RM.

Pemimpin2 UMNO tetap masih lagi tidak mahu berubah, mereka semuanya gila kuasa, tamak harta, kebas wang ber ribu2 juta. Kalau sang suami ada jawatan menteri pasti anak bini dan kaum keluarga jadi kaya raya. Kalau si isteri pula jadi menteri sang suami, anak pinak dan keluarga jadi kaya raya.

3 comments:

  1. Bungkus tu, idak ler.. Cuma 'hidup mati, segan tak mau..' hehehe

    ReplyDelete
  2. UMNO seperti pokok kepala. Pokok kelapa walau ditiup badai, tetap akan berdiri tegak juga akhirnya. Walaupun tiada tunjang tetapi ada akar magik untuk menyokong.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-