Monday, January 23, 2012

PAS bertindak bijak singkirkan Dato Hasan Ali?

Wak fikir PAS tidak patut singkirkan Dato Hasan Ali. Ada banyak cara lagi PAS boleh buat untuk hilangkan 'latah' si Dato ni. Sekarang Dato ni sudah jadi ibarat 'harimau yang tercedera' ber lari2 mengamuk kesana kemari tidak tentu arah sambil membaham sesiapa saja ikut suka hati nya.

Yang teruk jadi mangsanya ialah PAS itu sendiri. Wak kesian juga tengok Tuan Guru Hj Nik Aziz apa bila di tanya pemberita TV. Jelas air muka nya kelihatan kecewa dan bersedih. Kecewa kerana tugas PAS yang sebenar nya di Selangor telah diambil aleh oleh PKR. Nampak sangat PAS dah tak 'laku' di Selangor.

Patutkah Dato ini bertindak sedemikian rupa kerana dendam nya terhadap PAS? Kalau Wak di suruh jawab, jawapan nya memang patut! Akan tetapi ada pula yang kata bahawa Dato ini tidak bermaruah langsung. Sebab nya beliau kutuk PAS sedangkan jawatan Ahli Parlimen yang di jawatnya itu hasli dari penyokong2 PAS yang di kutuknya.

Ada yang berpendapat bahawa Dato ini mesti berundur keluar atau bagi kata sebenarnya 'letak jawatan' dulu. Selepas letak jawatan baru lah dia boleh hentam PAS ikut suka hati nya. Ada lagi yang berpendapat bahawa Dato ni makan hasli dari mencerca dan mengutuk orang lain. Tapi bagi Wak tak fikir begitu. Beliau patut berbuat demikian untuk menunjukan kebenaran nya sahaja.

Tindakan Dato Hasan Ali ini memang banyak memberi kesan buruk terhadap ke seluruh Malaysia. Imagi PAS memang terjejas. Tambah buruk lagi ianya berlaku ketika PRU 13 semakin hampir tiba. Sepatutnya Dato Hasan ini berkempen untuk kebaikan PAS dan bukan nya berkempen mem buruk2 kan PAS.

Salah seorang sahabat Wak dari yang bukan Islam berkata, adakah patut Dato ini berbuat demikian sedangkan dia seorang muslim yang 'sejati'.

2 comments:

  1. 900,000.00 macam mana bro tak lenyap gitu je buatlah sesuatu dha...

    ReplyDelete
  2. PAS adalah parti Politik yang berada dalam lingkungan budaya politik yang sama seperti UMNO, DAP, MCA, MIC dan lain-lainnya.

    Budaya politik kita, ahli tidak boleh kritik atau tidak sependapat dgn pemimpinb tertinggi. Kalau tidak, akan dikenakan tindakan.

    Semua parti termasuk UMNO, DAP, MCA, MIC pernah menghukum ahli kerana perkara yang sama.

    Namun demikian, dalam banyak-banyak hukuman, yang paling tragis adalah hukuman PAS terhadap DR.Hassan Ali. Kesian Dr.Hassan Ali.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-