Thursday, January 19, 2012

Apa nak di kata.........................~~~~~~~~~~

Image PAS Selangor semakin bertambah buruk selepas pemecatan Dato Hasan Ali. Walau pun rakan2 bloggers seperjuangan Wak nampak nya hampir membisu tentang perkara ini, tapi Wak terpaksa bersuara juga walaupun suara ini terlalu kecil dan tidak mempu terdengar ke mana2 pun.

Wak pun hairan juga mengapa bloggers pro PR yang handal2 telah tiba2 jadi bisu tentang perkara yang sedang hangat di perbincangkan oleh akhbar2 pro BN dan tidak kurang hebatnya juga respon dari bloggers pro BN. Mungkin penyokong2 PAS ini masih dalam 'mod' bersabar tentang apa yang sedang berlaku pada PAS Selangor.

Pada pendapat Wak yang kurang bijak ini, tindakan MB Selangor ini sangat biadap - memalukan PAS terutama Tuan Guru kita. Perbuatan MB ini bikin seolah2 PAS langsung tidak layak menerajui portpolio Agama Islam Selangor! PAS hanya layak untuk portpolio yang tiada kaitan dengan Islam sahaja - sungguh busuk pemikiran MB ini.

Ada juga pehak yang anggap lantikan ini cuma buat sementara sahaja. Jika itu lah hal nya, ianya menambah kan lagi kecacatan PAS. MB masih lagi ragu2 sama ada mahu kan PAS atau pun MB anggap tiada pemimpin PAS yang layak.

Sebenarnya Wak tidak pertikaikan tentang siapa yang terajui portpolio itu. Akan tetapi oleh kerana PAS berada dalam kabinet DUN Selangor, maka PAS lah yang paling layak pegang itu portpolio dan bukan nya PKR atau pun DAP.

4 comments:

  1. Portfolio Adat Resam MELAYU tu Wak. Katanya PAS parti Islam, bangsa tolak tepi. Nah! sekarang apa jadi.

    Islam dah kena tarik dari PAS satu persatu. Tokoh Islam Dr.Hassan walaupun nampak seperti kena pecat, tetapi sebenarnya ia telah ditarikNya dari PAS.

    Sekarang ni Portfolio Islam pula kena ditarikNya. terus terang aku cakap Wak, aku simpati kepada PAS. walaupun kau kadang-kadang tidak sependapat dengan PAS, tetapi PAS tetap dihatiku.

    Sekarang ni, yang patut PAS buat ialah Muhasabah diri dan nilai kembali hubungan dalam PR.

    ReplyDelete
  2. Pkr dgn Dap dah lama biadap wak.Cuma Pas je yg tak sedar2 lg.

    ReplyDelete
  3. Hasan ali pun melayu(islam) Khalid pun melayu[islam] juga apa salahnya jgn dok keceh gak nati nyalo....DHA tgh nyalo tu kena pecat...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-