Sunday, May 12, 2013

Kemenangan Barisan Nasional paling buruk dalam sejarah politik Tanah Melayu.


 Dalam hal ni Wak takmau banyak komen. Yang sudah pasti nye kerajaan Barisan Nasional pimpinan Datuk Seri Najib sudah menang. Datuk Seri Najib pun sudah di tabalkan menjadi Perdane Menteri Malaysia dengan resmi nye.

Tapi yang menghairan kan Wak ialah tentang ketidak puasan hati dari pemimpin2 parti pembangkan iaitu Pakatan Rakyat. PR sungguh tidak berpuas hati tentang kemenangan BN yang kunun nye telah berlaku beberape penyelewengan seperti pengundi hantu, pendatang2 yang di berikan KP dan lain2 lagi.

Bagi Wak cume ade satu saje tande tanye yang mungkin ade juge berkaitan nye dengan 'penyelewengan' dalam PRU13 ini. Kemuskilan Wak senang aje, ianye berbunyi lebih kurang begini:-

Isteri Wak tinggal serumah dan mendaftar di tempat yang same dengan adek nye. Pade PRU12 yang dulu kedue beradek ni mengundi di SK Sungai Tungku bagi parlimen Pasir Salak dan DUN Sungai Manik. Tetapi pade PRU13 tadi isteri saya telah di tukarkan kawasan undi nye ke parlimen Teluk Intan dan DUN Pasir Bedamar.

Yang menghairankan Wak kenape isteri saya di pindah kan keparlimen Teluk Intan dan DUN Pasir Bedamar? Sedangkan isteri saya tidak pernah memohon pertukaran kawasan mengundi. Setahu Wak parlimen Teluk Intan dan DUN Pasir Bedamar ni kawasan majoriti kaum cine.



1 comment:

  1. Ni kerja orang parti yang isteri wak sokong. Dah tau kawasan parlimen pasir salak tak boleh makan, jadi lebih baik pindah ke kawasan yang ada harapan.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-