Wednesday, May 15, 2013

UMNO mule mereput di akhir zaman regim Mahathir?



Wak tak heran kalu ade yang berkate bahawe UMNO sudah mule mereput di penghujung zaman regim Mahathir. Ketike itu rasuah dan penyalah gunean kuse sedang hebat berleluase. Rakyat sudah mule bosan dan muak dengan kelakuan buruh UMNO.

Di sinilah bermulenye kebngkitan rakyat. Rakyat sudah mule membenci UMNO. Hanye melayu ortodok sahaje yang masih setie kepade UMNO. Desas desus telah mule kedengaran dari mulut pemimpin2 UMNO yang tersedar mahu kan presiden nye berundur dari semue jawaatan.

Di pendek kan cerite, presiden UMNO ni pun berundur lah dengen perasaan yang tersangat memilukan sehingge nangis meraung. Make semue kaki pengampu dan penjilat nye pun ikut serte nangis2 meraung juge. Pendek kate ketike tu Dewan PWTC hampir bajir di tengelami air mate pare pengampu2 dan penjilat2 nye.

Takhta kerajaan UMNO Kingdom pun di serahkan kepade Tun Abdullah Bedawi untuk meneruskan pejuangan rasuah dan saalah gune kuase UMNO. Malang nye presiden yang baru ini pun tidak boleh bertahan lame. Akhir nye beliau terpakse di gulingkan dengan alasan beliau 'lembek', ape yang lembek nye pun Wak tak tau.


Semase presiden lembek nye berkuase, UMNO makin bertambah parah. PRU12 hampir menumbangkan kerajaan rasuah dan saalah gune kuase itu. Dengan ber bagai2 alasan presiden UMNO ini juge telah di gulingkan. Setelah timbalan nye mengambil aleh, nampak nye UMNO masih lagi berade di takuk yang lame.

Akhir nye pade PRU13 yang baru saje berlalu terbukti nyate UMNO bukan saje berade di takuk lame tapi ianye sudah jadi semakin parah. Keputusan PRU 13 telah membukti kan kerajaan UMNO@BN semakin di tolak oleh rakyat.

6 comments:

  1. Bangsa lain menggunakan melayu untuk menuntut PRU yang Bersih dan Adil.

    Bila dah ada beberapa perubahan termasuk dakwat, bangsa lain itu kalah juga.

    Sekarang ini bangsa lain itu tak perlukan melayu lagi, mereka sendiri yang bertindak.

    ReplyDelete
  2. fahaman mahatirisme ni yg melingkupkan melayu, mahatir hanya melayu pada nama. politiknya hanyir dan jijik, penuh dgn kebencian, penindasan, dendam kesumat dan sewaktu dgnnya. bagaimana pada pru 1999 terengganu dimenangi pas tidak semena-mena royalti ditarik dan diganti dgn wang ehsan, sedangkan rakyat terengganu 95% adalah melayu. begitu jugalah di kelantan, hak royalti kerajaan negeri diperkotak-katikkan. ku li sendiri mengatakan kerajaan negeri kelantan layak menerima royalti 5%. inilah dia wajah sebenar makhluk yg hanya melayu pada nama sahaja.

    ReplyDelete
  3. selain mahathir yg nampak mereput di-akhir zaman ialah anwar dan pok nik tua kutuk.

    ReplyDelete
  4. jika saat ini DSAI masih berada di dalam UMNO/BN,saya yakin dan pasti UMNO/BN akan bertambah kuat dan cermerlang di dalam PRU dan negara bertambah maju dan aman..tetapi semuanya musnah selepas DSAI dipecat dari UMNO/BN dan Kerajaan pada 1998.selepas 1998, UMNO/BN hari demi hari makin terhakis pengaruh dan kekuasaannya.paling malang tiada orang Cina di dalam kabinet malaysia dan negeri selepas PRU13...cukup menyedihkan

    ReplyDelete
  5. pepatah orang dulu-dulu "tarik rambut dalam tepung,rambut tak putus tepung tak berselerak"...tapi tun M cukup tidak berhati-hati di dalam membunuh kerjaya politik DSAI..tun guna cara "kasar" usir DSAI dari UMNO/BN dan kerajaan..tun sepatutnya guna cara halus@ lemah lembut dalam mengusir DSAI pada 1998. baru DSAI tidak buat huru hara dan UMNO/BN akan terus kuat..kasar lawannya kasar juga lah...semuanya telah berlalu..

    ReplyDelete
  6. Paragraph writing is also a fun, if you be familiar with then you can write otherwise it
    is complicated to write.

    Visit my page :: Cheap Jerseys3

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-