Saturday, May 18, 2013

Berubah sebelum parah.................

PAS yakin kembalikan kekuasaannya di Kedah
Harakah, 18 Mei 2013


(Mahfuz memberikan ucapan pertama selaku Pesuruhjaya PAS Kedah)

ALOR SETAR: Pesuruhjaya PAS Kedah, Datuk Mahfuz Omar optimis bahawa kekuatan Umno-BN tidak akan bertahan lama dan akan kembali bergolak setelah ketiadaan Tun Dr Mahathir Mohamad.

Malah katanya, Kerajaan Negeri Kedah pimpinan Menteri Besar, Dato' Mukhriz Mahathir juga hanya akan diterima selagi mana adanya Dr Mahathir.............."


Wak heran juge tengok sesetengah pemimpin2 Pakatan Rakyat yang nampak nye macam tenggelem punce  apebile gagal menawan Puterejaye. Pade pendapat Wak menawan Puterejaye tu bukan nye satu perkare yang mudah.

PRU13 tadi telah memberikan gambaran yang sangat jelas bahawe kaum melayu/islam masih lagi berpegang teguh kepade UMNO. Orang melayu/islam telah memberikan kemenangan hampir 90 kerusi parlimen kepade UMNO. Satu angke yang sangat jauh berbeza jike di bandingkan dengan PAS yang hanye memperolehi 21 kerusi sahaje.

Wak berkate dengan care ikhlas bahawe 21 kerusi yang di perolehi oleh PAS itu pun dengan bantuan dari kaum cine dan india, sedangkan UMNO boleh di katekan mendapat 86 kerusi dengan sokongan tulin dari kaum melayu/islam.  Di sini kite boleh membayangkan betape kukuh nye sokongan melayu/islam terhadap UMNO.

Wak heran juge kenape pemimpin PKR terlalu sebuk mempertikaikan kepulusan PUR13 yang sudah pun berlalu. Mempertikaikan keputusan PRU13 tidak akan memberikan ape2 faedah sebalik nye merugikan mase, tenage dan wang ringgit sahaje.

Adelah lebih baik kite mengkaji segale kelemahan dan kesilapan yang telah berlaku dalam Pakatan Rakyat. Sebenar nye pade kace mate rakyat Pakatan Rakyat masih lagi belum nampak kukuh dan mantap untuk mengambil aleh tampuk pemerintahan dari UMNO.

Jike sekire nye Pakatan Rakyat berjaye memperlihatkan diri mereke sudah mantap, bersatu padu dan seiye sekate baru lah rakyat boleh memberi kepercayaan sepenuh nye terhadap PR. Sekarang ikatan Pakatan Rakyat masih lagi nampak 'longgar', PAS, PKR dan DAP masih tidak sehaluan.

Sebagai contoh, bile PAS bersuare sedikit sahaje tentang 'Hudud", dengan lantas dan lantang Karpal Singh dakan terus bersuare lantang menentang nye. Isu kalimah 'Allah' yang di permainkan oleh UMNO sebagai 'jerat' juge telah mengene. PAS sudah terjerat dengan isu kalimah Allah.

Kaum melayu/islam sedikit sebanyak telah menolak PAS kerang kegagalan memberikan penerangan yang lebih jelas kepade orang2 kampung di pendalaman yang hanye mendengar radio dan menonton TV sahaje.
Pertelagahan merebut kerusi di antare PAS dan PKR juge telah banyak menyumbang kepade kekalahan Pakatan Rakyat.

Sekarang adelah mase nye untuk memperbaiki dan memperkukuhkan ikatan Pakatan Rakyat dan juge terus memberikan penerangan kepade semue rakyat yang berade di serate ceruk rantau negare.

2 comments:

  1. Silap tu..kesukaran pr utk memberi penerangan ke kg adalah disebabkan mereka ini d sekat dr memberi ceramah..nk kempen rumah ke rumah pun d halau..tk pe biar le org kg jd katak bwh tempurung..kadang kesian jg dgn diorg ni..

    ReplyDelete
  2. Pas terdiri dr org org baik..jd tk perlu le nk sertai perhimpunan bantah yg sedang d lakukan oleh dap dan pkr..klu susah susah sangat lompat join amno..bukan apa rasa diri tu dh hebat tk perlu lg pkr dan dap..lg pun TGNA pun dh bersara..dulu sbb ada tuan guru tu yg tangguh dulu..sekarang lain dh clear..bila kita lupa daratan tenggelamlah kita ke dasar lautan..janji d capatiiii..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-