Friday, August 23, 2013

Bab yang ini Wak kene sokong ...............


Wak pun dah agak2 dari dulu lagi bahawe kedudukan agama Islam di negare kite ni nampak nye sudah semakin terancam. Dulu2 di zaman Wak masih budak2 perkare yang begini tidak pernah berlaku. Setahu Wak pade zaman dulu2, kaum kafir ni memang tidak berani bersuare lantang, apetah lagi mahu menuntut perkare yang bukan2.

Nampak nye mereke2 ni dah jadi semakin berani dan lantang dalam urusan nye untuk memurtadkan sebanyak mingkin orang2 Islam di Malaysia ini. Mereke semakin berani dan lantang kerane orang2 Islam tidak bersatu padu untuk menentang nye. Cube peratikan berape ramaikah kaum Islam yang sudi turun 'berdemo' untuk menunjukkan kekuatan perpaduan umat Islam di Malaysia.

Sebenar nye inilah mase nye bagi kite memperlihatkan kekuatan dan keberanian kite dalam mempertahankan agama Islam kite. Malang nye kite cume sanggup untuk berdemo dalam perhimpunan 'bersih' dan 'blackout' sahaje. Sepatutnye kite perlu berdemo lebih hebat lagi dari 'bersih' dan 'blackout'.

Sepatutnye PERKASA dan JATI lah yang memainkan peranan utame dalam hal ini. Nampak nye perjuangan NGO melayu/Islam ini sudah menjadi semakin kecut dan terbantut dalam misi perjuangan nye.

3 comments:

  1. Parti ISLAM lah lebih afdal mana dia? Memang HAMPAS betul?

    ReplyDelete
  2. kalo wak pon sokong,mike pn sokong samaaa,,

    ReplyDelete

  3. Heran jugak ye... PAS yang kononnya ada nama Islam pada partinya .... sering melaung-laungkan merekalah pejuang Islam.... malah bertakbir untuk menunjukkan mereka adalah lebih Islam dari orang lain.... TETAPI... tak ambil kisah langsung pasal Isu Kalimah Allah yang permohonan pihak Gereja membuat rayuan di mahkmah telah ditolak, semalam.... Malah, Harakah langsung tak siarkan walau sepatah ayat pun berita mengenainya..... KENAPA..???

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-