Monday, September 23, 2013

Inilah satu perkare yang tidak mampu dilakukan oleh UMNO..............

Lawatan pemimpin PAS telah memberikan kejutan besar kepade UMNO. Sekarang tambah jelas PAS bukan nye sebuah parti perkauman seperti UMNO. Lawatan pemimpin PAS yang di anggap peribadi ni sebenarnye menakutkan UMNO. Dengan lawatan pemimpin PAS ini sudah pasti ianye akan menambahkan lagi sokongan kaum cine terhadap PAS.

Wak yakin pasti tidak ade seorang pun makhluk UMNO yang berani berbuat demikian. Sebalik nye mereke akan terus mengutuk dan menympah seranah si Chin Peng ni, hinggekan abu mayat nye pun mereke haramkan di bawe masuk ke negare tumpah darah nye.

Harapan UMNO untuk mengbalikan sokongan kaum cine terhadap BN akan semakin bertambah tipis. Sebenar nye hampir semue kaum cine yang berade di Malaysia pade hari ni adelah dari keturunan komunis semase darurat dulu. Sekarang negare sudah merdeke dan aman, tapi semangat dan jiwe komunis nye masih lagi kuat bersemadi dalam diri mereke.

Pemimpin PAS beri penghormatan terakhir kepada Chin Peng di Bangkok
 

 OLEH LEE SHI-IAN
September 23, 2013
 

Fadzil (dua dari kanan) bersalaman dengan abang ipar Chin Peng, semalam. Gambar ihsan Fadzil Baharom. Pemimpin PAS Kedah Fadzil Baharom hadir ke tokong Wat That Thong di Bangkok bagi memberi penghormatan terakhir kepada mendiang Chin Peng kira-kira jam 7 petang semalam.

Fadzil menegaskan kehadirannya bukanlah mewakili PAS atau PKR tetapi atas keinginannya sendiri.

Menurutnya, beliau mengenali ahli keluarga Chin Peng kira-kira lima tahun lalu dan berasa ada keperluan untuk memberi penghormatan terakhir di sana.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-