Monday, September 23, 2013

Wak kesian juge dengan guru ni.........................

Yang sangat menghairankan Wak ialah tentang usie si guru ni, usie yang dah bersare. Berpolitik pade usei yang dah bersare ni tidak menjadi kesalahan ape2 pun. Macam Wak juge, dah bersare pun masih lagi main2 politik.

Ape yang Wak nak ceritekan di sini bukan nye bab dah tue atau dah bersare berpolitik, tapi tentang daye pemikiran orang2 UMNO seperti guru pencen ni yang masih lagi tidak sedar tentang 'perubahan' di dalam kepimpinan UMNO.

Disini Wak nak mengingatkan kembali tentang 'perubahan' di dalam UMNO. Pade tahun2 lime puluhan dan enam puluhan dulu2, boleh di katekan hampir semue jawatan2 di peringkat ketue negeri, bahagian dan cawangan ni di terajui oleh kaum guru.

Kaum guru yang menerajui jawatan2 ni tidak langsung ter libat dalam ape2 bidang yang mendatangkan keuntungan dan wang ringgit. Bermule di awal tahun tujuh puluhan, puak2 yang tamak dan rakus untuk mencari harte kakayaan sudah mule menceburkan diri mereke kedalam kepimpinan UMNO.

Kumpulan2 haramjadah ni dah mengsan peluang2 yang boleh memberi mereke kekayaan yang lebih mudah dan cepat melalui tender dan kontrak kerajaan. Make di sinilah bermule nye episod pengambil alehan kuase pemimpin2 UMNO ni dari guru biase kepade kumpulan elit yang kaya dan banyak wang.

Mereke merampas kuase dari kumpulan guru dengan bersenjatekan wang ringgit. Dari semenjak itu lah dan hingge kehari ini 'politik wang' masih lagi berterusan dalam UMNO. Hari ini kite menyaksikan kumpulan2 elit nye berebut kuase dengan menaburkan wang ringgit. Tabur kan dulu, kemudian bile dah menang kaut balik sebanyak yang mengkin.

Hari ini kaum guru UMNO yang terlalu 'jujur' tu sudah melopong ternganye luas mulut melihat kumpulan2 elit ni mengaut harte kekayaan. Kaum guru UMNO harus sedar bahawe mereke sudah tiade tempat lagi untuk berade di dalam kandang yang 'berjawatan'. Kumpulan guru UMNO hanye layak menjadi pencacai2 sahaje kepade kumpulan elit pemimpin2 UMNO.

sisipan dibawah ni di sedut dari: Manjung Mari

Derhaka tak pesara guru ini ...


Cerita pesta demang politik lagi ni.... Kisah seorang guru pencen,, tak kenal pulak Cikgu ni,,, mungkin sahabat Cikgu Lin Labun kut...

KUALA KANGSAR, 21 Sept -- Pesara guru Shahidan Yusoff menghantar borang pencalonan sebagai Ketua Umno Bahagian Padang Rengas bagi mencabar Datuk Seri Nazri Aziz pada pemilihan Umno Perak di Dewan Jubli Perak di sini hari ini.
-- fotoBERNAMA (2013) HAKCIPTA TERPELIHARA 

Tahniah buat Cikgu Shahidan,, kerana ada semangat nak lawan menteri Nazri Aziz,,, he he tak pulak digelar penderhaka ya, sebab lawan menteri, apakah sebab sesama umno,,,

1 comment:

  1. Wak
    Pergi jauh jauh,apa sibuk sibuk masuk campor tentang UMNO,jangan jadi hypokrit,sebab kalau orang luar bagi komen sikit tentang parti kesayangan Wak,perkataan yang sama juga akan Wak lontarkan...namun demekian ini blog Wak,suka hati Waklah,...tapi cuma meingatkan saja.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-