Saturday, September 7, 2013

Kalau dah sanggup nak potong, potong aje le..................

Wak sikit pun tak heran kalu ade menteri Malaysia yang kate sanggup dipotong elaun nye keran membantu kemelesetan ekonomi negare. Menteri2 di Malaysia ni semue nye memang dah terkenal dengan kekayaan nye. Semue dah tahu menteri2 di Malaysia ni adelah gulungan manusie yang paling kaye, sesetengah nye tu telah memiliki kekayaan yang hampir same atau pun melebihi dari raje dan sultan2.

Memotong elaun mereke sebenar nye tidak banyak memberi ape2 kesan positif dalam memulihkan kemelesetan ekonomi negare. Menteri2 inilah yang telah menyebabkan kegagalan ekonomi negare, mereke membelanjekan segale hasil negare mengikut sesuke hati mereke, yang penting ialah 'habuan' yang pasti masuk kedalam kantong kocek mereke.

 Malaysia negare yang kaye dengan hasil dilaut dan didarat, malang nye masih lagi ramai rakyat yang hidup miskin melarat. Yang hidup mewah kaye raye adelah pemimpin2, kroni2 dan pencacai2 UMNO.

Menteri sanggup elaun dipotong




  •  Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein  
  • Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein
JOHOR BAHRU – Cadangan pemotongan elaun minyak kepada menteri, timbalan menteri dan pegawai kerajaan dalam usaha mengurangkan defisit negara disambut baik pemimpin kerajaan.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, beliau bersedia dipotong elaun yang diberikan kepadanya jika langkah itu mampu mengukuhkan keadaan ekonomi negara.

“Kalau kita mahu rakyat melihat situasi ini (pengurangan subsidi minyak) dengan berjimat, kita juga sebagai wakil rakyat harus sanggup lakukan perkara sama.

“Baik potong elaun saya sekarang kalau itu boleh bantu kukuhkan ekonomi, saya tidak teragak-agak dan sanggup lakukannya,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas Mesyuarat Perhubungan Umno Negeri yang turut dihadiri Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin di sini, semalam.

2 comments:

  1. Alaa... Sandiwara je tu! Nak PAU ni ramai la konon2 baik hati. Pegi mampus la lu isham tadak telor! Sial!!!

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-