Tuesday, December 31, 2013

Petande UMNO semakin nazak bertambah jelas.............



Pemuda Umno Tanjung Karang menongkah arus, mereka turut sokong TURUN harga..!!

Wak tak heran kalu orang UMNO sendiri telah bersetuju dengan "bantahan terhadap kenaikan harga barang dan kos sara hidup. Secara logik nye memang semue gulungan rakyat yang berpendapatan sederhana dan rendah yang berkeluarge besar sangat terase keperitan hidup disebabkan kenaikan harge barang dan kos sara hidup.

Pade pendapatan Wak, kenaikan harge barang dan kos sara hidup ni memang tidak boleh di elak kan, tambahan pule apebile kerajaan Barisan Nasional yang di pimpin oleh UMNO bersetuju dengan kenaikan tarif elektrik, pengurangan subsidi petrol dan diesel. Sebenar nye kenaikan kos bahan api lah yang menyebab kan kenaikan barang dan segale perkhidmatan.

Malang nye, menteri2 semue nye se olah2 mahu memperbodoh kan rakyat jelate dengan memberikan ber bagai2 alasan yang di anggap 'bodoh' dan 'dungu'. Sebagai contoh, "kalau ayam mahal jangan makan ayam, makan ikan". Jike sekali pandang, memang jelas menteri ni berotak udang!

Kenaik kan barang dan perkhidmatan yang tercetus dari pengurangan 'subsidi' minyak dan kenaik tarif elektrik ni sangat sukar untuk di bendung. Walau ape pun tindakan atau langkah2 untuk mengawal nye oleh kerajaan pasti akan gagal 100%. Ape yang kerajaan mampu buat cume 'amaran' dan 'serbuan' serta dende dan rampasan sahaje, tapi hasil nye tetap nagetif -barang dan perkhidmatan akan terus naik.........

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-