Thursday, February 6, 2014

Inilah sebab nye mengape Pakatan Rakyat mesti di perkuatkan lagi...............

TPM: Tol tidak naik tahun ini

5 Februari 2014

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin

PUTRAJAYA - [DIKEMASKINI] Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan tiada kenaikan tol untuk tahun ini dan kerajaan perlu menyediakan RM400 juta sebagai bayaran pampasan kepada syarikat konsesi yang terlibat.

Timbalan perdana menteri berkata pampasan itu adalah untuk syarikat konsesi di sekitar Lembah Klang yang sepatutnya menaikkan kadar tol.

Beliau memberitahu sidang media mengenai keputusan itu selepas mesyuarat jawatankuasa khas bagi menangani masalah kos sara hidup, yang dipengerusikan beliau di sini hari ini.............


Wak tak heran kalau menteri ni umumkan tiade kenaik kan tol pade tahun ni. Umum semue nye dah tahu dan sedar bahawe kerajaan Barisan Nasional sudah jadi semakin tidak popular lagi. Dalam keadaan rakyat yang sedang di timpe malang bale bencane kenaika kan kos sara hidup, kalau di naik kan juge kadar tol pasti kerajaan BN akan terus mati tumbang tergolek.

Kite masih beruntung kerane keduduk kan Pakatan Rakyat sedang berade di tahap yang kukuh dan kuat. Kekuatan Parti Pakatan Rakyat inilah yang menyebabkan kerajaan Barisan Nasional semakin terketan dan tidak lagi berupaye berbuat ikut sesuke hati nye lagi.

Jike keduduk kan parti Pakatan Rakyat tidak sekuat ini sudah pasti kerajaan BN akan meneruskan hasrat nye untuk menaik kan kadar tol. Penangguhan ini berkemungkinan ade juge berkaitkan dengan PRK DUN Kajang. Jike kadar tol dinaik kan dikale menghadapi PRK DUN Kajang ini  sudah pasti BN akan hilang wang pertaruhan nye.

Inilah yang menyebabkan kerajaan BN sanggup kehilangan RM400 jute sebagai bayaran pampasan kepade syarikat konsesi yang terlibat, jike tidak, pasti kerajaan BN akan menanggung kemaluan yang amat besar. 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-