Saturday, August 8, 2015

Mereka suruh saya kunci mulut, 'what the hell' - Muhyiddin

Mohamad Fadli | August 7, 2015

Muhyidin Yassin bertegas tidak akan meletak jawatan Timbalan Presiden UMNO walaupun didesak pemimpin parti.
PAGOH: Tan Sri Muhyiddin Yassin bertegas beliau tidak akan meletak jawatan sebagai Timbalan Presiden UMNO walaupun didesak pemimpin parti.

Bekas Timbalan Perdana Menteri berkata, beliau tetap akan mempertahankan jawatan itu biarpun telah diberi amaran oleh beberapa pemimpin UMNO.

“Ada orang beri amaran kepada saya, meminta saya bercakap baik-baik.

“Takut nanti saya akan dipecat sebab saya sudah tidak ada kuasa,” katanya ketika berucap dalam perasmian Mesyuarat Perwakilan Pergerakan Wanita Pemuda dan Puteri UMNO Bahagian Pagoh 2015 pada Jumaat.

Ahli Parlimen Pagoh itu turut membidas pemimpin UMNO yang memberi amaran supaya beliau ‘kunci mulut’.

“Kenapa dulu semasa saya ada jawatan mereka tidak pernah beri amaran kepada saya. Dan sekarang baru nak cari salah saya.

“‘What the Hell’, maaf saya cakap macam ini,” katanya yang tidak mendedahkan nama-nama pemimpin UMNO itu.

Muhyiddin juga menyatakan kekecewaannya selepas terdapat ahli UMNO daripada Johor dan Bahagian Pagoh yang mengatakan beliau seorang pengkhianat.

“Ada orang kata saya pengkhianat. Jangan panggil Muhyiddin nanti bergaduh. Orang Johor juga yang cakap,” tambahnya.

Muhyiddin menegaskan beliau tidak akan sesekali menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN) walaupun telah kehilangan jawatan dalam Kabinet

“Ini kerana saya akan bertanggungjawab mengatakan kebenaran apa yang terjadi dalam BN/UMNO jika ada kesalahan.

“Tak akan saya nak diam sahaja,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-