Monday, April 24, 2017

Pentadbiran BN gagal, Malaysia tidak stabil: PAS

 Berita Utama #2 0
BANGI, 26 Rejab 1438H, Ahad – Sistem pentadbiran kerajaan Barisan Nasional (BN) gagal dan meletakkan Malaysia dalam kedudukan yang tidak stabil serta menuju ke arah kebejatan, kemusnahan, sistem ekonomi rasuah, penggelapan wang negara dan penyalahgunaan kuasa.

Setiausaha Majlis Syura Ulama PAS, Datuk Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh berkata, paling membimbangkan ialah jenayah rompakan yang dilakukan oleh golongan ‘kolar putih’.

“Baru-baru ini kita didedahkan media ratusan juta wang yang digelapkan, disimpan dalam rumah, kalau simpan dalam bank panjang cerita.

“Ada bukti ada akaun dari semua ini orang akan boleh dikesan terpaksa ia simpan dalam rumah seperti yang berlaku kepada Pengarah Air Sabah,” katanya merasmikan Majlis Minum Petang (Hi-Tea) Muslimat Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Tunggal, Kuala Nerus ,semalam.

Beliau berkata, kes ketidaktelusan yang dinyatakan secara rasmi dalam Laporan Ketua Audit Negara setiap tahun juga banyak dan ia adalah bukti secara jelas, salah laku berlaku berterusan dalam kerajaan yang terus mengamalkan polisi yang sama.

“Sekiranya kerajaan ini mengamalkan polisi yang sama ia akan menjurus ke arah itu, bermula dari Perdana Menteri pertama Tunku Abd Rahman sehingga zaman Mahathir.

“Dan zaman Najib lagi tenat sehingga ke hari ini, sistem yang diguna pakai gagal menangani semua yang disebut di atas, kerana sistem yang sama, walau pemimpin berbeza.

“Saya kira ada hubung kait dengan apa yang saya katakan menyebabkan kita berfikir apa nak jadi kepada negara kita ini, generasi anak-anak kita semakin lama semakin teruk. Oleh itu kerajaan yang ada hari ini perlu ditukar, kerana sistem, polisi yang diamalkan gagal menjamin kesejahteraan rakyat,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-