Saturday, November 7, 2020

DAP main isu perkauman dikala rakyat perlu bantuan

Senior Editor
 
Isu bantuan ke sekolah vernekular yang ditimbulkan oleh DAP ini bukanlah isu besar dan sebenarnya tidak patut pun dibangkitkan.

Kalau dilihat keadaan sekolah pun menunjukkan mereka berada dalam keadaan yang sangat baik dan selesa berbanding sekolah kerajaan yang kebanyakannya masih serba kekurangan.
Lagi pun keabsahan sekolah vernakular di negara kita masih dipersoalkan ramai pihak yang dikatakan ianya bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan.

Isu utamanya sekarang ialah kesejahteraan rakyat keseluruhannya, terutama yang telah hilang mata pencarian di mana rata-ratanya terdiri daripada golongan B40.

Inilah agenda yang sepatutnya menjadi keutamaan terutamanya pihak pembangkang untuk membuat 'check and balance'. Dalam erti kata lain, isu ekonomi dan peluang pekerjaan perlu diberi penumpuan.

Inikan tidak, sekolah vernakukar juga yang dirisaukannya dahulu. Apalah kesusahan rakyat di mata mereka. Di manakah sensitiviti mereka tatkala rakyat sedang tergapai-gapai untuk hidup di dalam tempoh krisis ini.

Saya yakin yang mereka ini hanya bersuara demi simpati undi dan kepentingan politik semata-mata dan bukannya masalah negara mahupun rakyat.
Rakyat tidak buta untuk menilai.

Aminuddin Yahaya
Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA)
7 November 2020

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-