Friday, January 27, 2023

'MKT UMNO kini cenderung gantung, pecat ahli...' - Khairy

bharian.com.my
Oleh Farah Marshita Abdul Patah 
farahmarshita@bh.com.my
- Januari 27, 2023 @ 11:17am
Khairy Jamaludin

KUALA LUMPUR: Bekas ahli parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin, memaklumkan belum menerima sebarang surat berhubung kemungkinan akan dipecat daripada UMNO.

Bekas Menteri Kesihatan itu, berkata beliau belum menerima surat daripada lembaga disiplin parti, walaupun terdapat beberapa laporan media yang menyatakan kemungkinan beliau dipecat adalah tinggi.

"Saya tak tahu, saya belum terima sebarang surat berhubung hal itu. Proses biasa adalah anda akan menerima surat daripada lembaga disiplin, namun belum ada apa-apa yang dihantar kepada saya.

"Bagaimanapun, saya sedar bahawa Majlis Kerja Tertinggi (UMNO) sekarang suka dan mempunyai kecenderungan untuk hanya menggantung atau memecat orang secara sebelah pihak.

"Itulah yang berlaku kepada Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman dan Tan Sri Annuar Musa," katanya seperti dilaporkan New Straits Times.

Khairy berkata demikian ketika diminta mengulas berhubung laporan Umno dijangka mengadakan mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi (MKT) malam ini bagi membincangkan tindakan ke atas Khairy, menyebarkan dakwaan palsu mengenai kewujudan 'perwakilan import' dalam Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2022, pada pertengahan bulan lalu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-