Saturday, June 24, 2023

Anwar, Zahid tak muncul di perhimpunan mega madani Selangor

agendaily.com
24/06/2023
Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dengan cikgunya Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dua pemimpin utama yang juga cikgu dan anak murid, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dilihat tidak munculkan diri pada perhimpunan bersama gabungan mereka malam ini yang diadakan di Shah Alam.

Bayang Presiden PKR dan UMNO yang dikenali sebagai cikgu dan anak murid yang dinanti-nanti penyokong kerajaan campuran tidak nampak di Dataran Kemerdekaan di Shah Alam, kurang 1km dari perhimpunan Perikatan Nasional (PN) di IDCC, menurut laporan Malaysiakini.

Dalam perhimpunan PN tersebut, pemimpin utama mereka, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Pengerusi PN Selangor Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali tampil pada program malam ini.

Dalam pada itu, media melaporkan terdapat terdapat bahan publisiti dan poster “Jelajah Mega Madani” Pakatan Harapan (PH) yang menyenaraikan pemimpin tertinggi kerajaan dan parti pemerintah sebagai penceramah utama.

Setiausaha Agong DAP Anthony Loke turut tidak menghadiri program malam ini.

Selangor dilihat sebagai negeri yang bakal menyaksikan pertempuran sengit pada Pilihan Raya Negeri (PRN) akan datang, yang akan membuktikan sama ada pengundi telah menerima kerjasama politik baharu antara PH dan UMNO-Barisan Nasional (BN) serta sama ada sebahagian besar sokongan Melayu masih dipegang PN.

Dua hari lalu, laman Facebook rasmi PH menyiarkan poster mengundang penduduk Selangor untuk hadir ke Jelajah Mega Madani.

Hantaran itu turut menyatakan antara yang akan hadir adalah pimpinan tinggi PH dan BN, termasuk Anwar, Zahid, Loke dan Menteri Besar Selangor Datuk Seri Amirudin Shari.

Namun, semakan dengan pejabat Zahid mendapati beliau tidak dijadualkan untuk hadir ke acara itu.

Terdahulu hari ini, Timbalan Pengerusi UMNO Selangor Datuk Johan Aziz dipetik sebagai berkata, BN tidak akan menyertai acara pelancaran jentera pilihan raya itu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-