Saturday, June 29, 2024

Ketua Pemuda disebut-sebut calon UMNO PRK DUN Nenggiri

bharian.com.my
Oleh Nor Amalina Alias 
bhnews@bh.com.my
- Jun 29, 2024 
Ketua Pemuda UMNO Kelantan, Mohd Azmawi Fikri Abdul Ghani

KOTA BHARU: Ketua Pemuda UMNO Kelantan, Mohd Azmawi Fikri Abdul Ghani disebut-sebut sebagai calon yang akan diketengahkan parti untuk bertanding Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Nenggiri.

Pemilihan Azmawi dikatakan mendapat sokongan UMNO Bahagian Ketereh yang melihat calon muda sebagai kelebihan dalam landskap politik semasa sejak PRU15.

Ketua Penerangan UMNO Bahagian Ketereh, Nik Saiful Adli Burhan, berkata, calon kini tidak lagi boleh bergantung kepada tuah logo dan bendera parti semata-mata namun diri calon menjadi ukuran pengundi.

"Latar belakang penyertaan dalam badan bukan kerajaan (NGO), pertubuhan belia, sukarelawan dan khidmat masyarakat hampir pasti menjadi syarat wajib pemimpin sebegini, bukan sekadar pembodek politik yang hanya mampu menjulang bos untuk menjadi calon pilihan raya," katanya kepada media hari ini.

Nik Saiful berkata, dia pernah bersama-sama Azmawi ketika beliau menjadi Ketua Pemuda UMNO Gua Musang.

Nik Saiful memuji Azmawi hanya tahu bekerja untuk parti dan rakyat, bukan seperti sebahagian pemimpin parti yang merajuk lari bahkan menentang parti bila tidak dicalonkan bertanding dalam pilihan raya meskipun memegang jawatan utama dalam parti.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan PRK DUN Nenggiri pada 17 Ogos dengan tarikh penamaan calon dan pengundian awal pada 3 dan 13 Ogos.

Ini berikutan Mohd Azizi Abu Naim gugur keahlian BERSATU dan kerusi DUN berkenaan diumumkan kosong pada 19 Jun lalu oleh Speaker DUN Kelantan, Datuk Mohd Amar Abdullah.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-