Monday, July 8, 2024

Henti salahkan orang lain, bekerja lebih keras – Johari

freemalaysiatoday.com
Julai 8, 2024 @ 11:42am
Johari ketika berucap di hadapan perwakilan ketika merasmikan Mesyuarat UMNO Bahagian Kepala Batas, semalam. - Foto UMNO ONLINE

PETALING JAYA: UMNO perlu berhenti menyalahkan orang lain dan sebaliknya melihat diri sendiri untuk menangani penurunan populariti parti itu.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Johari Abdul Ghani berkata, parti itu juga perlu berhenti meletakkan kesalahan kepada bekas pemimpin UMNO, PKR dan DAP sambil menyifatkan tindakan berkenaan sebagai tidak produktif.

Beliau yang juga Menteri Perladangan dan Komoditi berkata, perjuangan untuk kembali relevan sebaliknya terletak pada setiap ahli parti itu, lapor sebuah portal berita.

Ahli Parlimen Titiwangsa itu berkata, Barisan Nasional (BN) adalah sekuat ahli komponennya juga.

"Jika UMNO kuat, begitu juga sekutunya dalam BN iaitu MCA dan MIC. Jika kita dalam keadaan lemah, begitu juga MIC atau MCA. Ia logik mudah," katanya ketika merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Kepala Batas di Bertam Resort, semalam.

Beliau juga berkata, satu-satunya cara untuk UMNO mengukuhkan diri adalah bekerja lebih keras dan menumpukan perhatian kepada dirinya sendiri daripada apa yang difikirkan oleh orang lain.

Beliau berkata, selepas tewas di kerusi Titiwangsa pada Pilihan Raya Umum (PRU) 2018, beliau terpaksa bekerja lebih keras berbanding sebelum ini untuk meyakinkan ahli parti dan orang luar menyokongnya.

Katanya, UMNO perlu kembali ke akar umbinya dalam memilih pemimpin yang betul di tengah-tengah perjuangannya untuk meletakkan semula kedudukannya berikutan kerugian besar dialaminya pada PRU 2018 dan 2022, walaupun kini menjadi sebahagian daripada Kerajaan Perpaduan.

"Apa yang penting ialah jangan berputus asa, bekerja lebih keras dan dengan masa, sokongan akan kembali kepada UMNO," katanya.

Johari juga berkata, Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim, Presiden PKR, pernah menjadi ahli UMNO dan parti itu sudah mengenal pasti kemahiran dan keupayaan kepimpinannya.

Beliau berkata, parti itu sepatutnya berterima kasih kepada Anwar kerana cuba memartabatkannya dan belajar bekerjasama dengannya untuk memajukan negara. 

FMT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-