Tuesday, August 20, 2024

Kontroversi Muhyiddin: Pemuda Bersatu salahkan Suara Keadilan

malaysiakini.com
Shahrin Aizat Noorshahrizam & Sheha Mohd Amin
Diterbitkan: Aug 20, 2024 12:25 PM
Pemuda Bersatu hari ini menyalahkan lidah rasmi PKR, Suara Keadilan, sebagai punca Muhyiddin Yassin menjadi sasaran kemarahan orang ramai.

Ketuanya Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal malah berkata Suara Keadilan sudah melakukan perbuatan sebegitu untuk mencetuskan ketegangan beberapa kali sebelum ini.

"Punca berlaku ketegangan, puncanya bukan kami (Bersatu).

"Puncanya Suara Keadilan, portal yang menghasut dan memfitnah Muhyiddin Yassin, memfitnah PN," katanya kepada media di luar Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi di Kuala Lumpur hari ini.

Terdahulu Wan Ahmad Fayhsal yang juga ahli parlimen Machang membuat laporan polis untuk mengadukan klip ucapan Muhyiddin sewaktu berkempen di Nenggiri baru-baru ini.

Pemuda Bersatu mendakwa rakaman video berkenaan disunting untuk memburukkan pemimpin PN terbabit sekali gus dikaitkan dengan isu sensitif membabitkan raja Melayu, agama dan bangsa (3R).

"Dan ini bukan kali pertama tuan-tuan, sudah banyak kali," dakwa Wan Ahmad Fayhsal lagi.

Mengulas lanjut, dia mengulangi kenyataan presidennya itu semalam dengan mendakwa Muhyddin hanyalah menyebutkan fakta iaitu Pengerusi PN terbabit mendapat sokongan 115 ahli parlimen sekali gus melayakkan dia menjadi perdana menteri ke-10.

[Laporan lanjut menyusul]
View Synonyms and Definitions

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-