Saturday, April 27, 2013

Ape kate ularmak umno ni ............???




Saturday, April 27
UFB BALUN PAS "DAYUS" DIDALAM PERJUANGAN "HUDUD"
 

 Tokoh ulama Dr Fathul Bari Mat Jahaya mempersoalkan kewibawaan PAS dalam memperjuangkan perlaksanaan hukum hudud di negara ini, selain tentangan yang diterima daripada rakan sekutu mereka di dalam Pakatan Rakyat, DAP.

"Adakah mereka ini hipokrit? Kerana mereka bercakap sesuatu yang mereka memang tak boleh buat, dan memang tak buat. Sebab tak ada dalam manifesto, dan jelas Lim Kit Siang dan Karpal Singh menyatakan kalau Pakatan Rakyat menang sekalipun (hudud) takkan termasuk dalam agenda mereka."


Wak heran kenape ularmak umno ni mempertikaikan PAS kerane gagal laksane kan hukum hudud. Setahu Wak negare kite ni dah di perintah oleh UMNO@BN lebih dari 60 tahun. Seharus nye si ularmak umno patut mempertikai kan mengape umno tidak mahu laksane kan hudud. 

Nak buat ape pertikaikan PAS? PAS mane ade pernah memerintah negare? Kalu nak tahu cubele kasi chance PAS perentah negare satu kali, dah pasti hudud akan terlaksane. Heran juge Wak kenape beliau ber iye2 sangat mahukan PAS laksane kan hudud, sedangkan yang berkuase melaksane kan undang2 ialah kerajaan umno@bn. Make seharus nye si ularmak umno ni memperjuangkan hudud dalam umno dan bukan nye suruh PAS laksane kan nye.


Wak rase ularmak umno ni sedar tentang segale kemungkaran yang berlaku dalam umno, seperti rasuah yang bermaharajelele, penyalah gunean kusae dan penyelewengan dalam urus tadbir negare.  

 

2 comments:

  1. Bukan UMNO mengambil menjadi ahli dari kalangan manusia yang boleh dicucuk hidung ,maka inilah jadinya,yang duduk sebok bukan dalam rumah sendiri tapi rumah orang ,jangankan hendak gubal hukum hudud,handak tegur Jambul Rosmah terjongkol pun tak berani inikan pula hendak bersuara hukum hudud,jika hendak sangat PAS buat hukum hudud 5hb Mei ini pangkahlah PAS ka lau berani,apa macam.Takbir!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. Kita perlu bersabar,untuk mencapai kejayaan (tawan putrjaya) perlu melalui beberapa fasa..fasa pertama dh selesai rakyat telah bersatu untuk perubahan..fasa kedua kita perlu menang untk tawan putrjajaya..apabila sudah menang baru la kita laksanakan fasa berikutnye..tk perlu nk kalut apa2 hal tawan putrja dulu..hudud ke,malaysian malaysian ke tu jgn ambil kesah krn setelah menang nnti duduklah ketiga2 parti utama utk berbincang tnpa melibatkan b-end..ingat selesaikan satu persatu..jawab le dgn baik krn b-end mmg menuggu masa utk tmbak balik..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-