Thursday, March 13, 2014

N25 DUN Kajang : memberi pengadilan kepada kerajaan BN dan pengajaran kepada UMNO Selangor

PRK N25 DUN Kajang boleh dijadikan ukuran di tahap mana sokongan rakyat terhadap kerajaan Barisan Nasional di hari ini. Wak tertarik untuk memberi sedikit pandangan dan ulasan tentang PER DUN Kajang ni kerana bilangan penduduk nya dari kaum melayu dan bukan melayu hampir sama banyak nye.

Bagi penduduk melayu nya sudah pasti ianye terbahagi dua, Pro dan anti kerajaan pimpinan UMNO. Begitu juga dengan kaum yang bukan melayu, ade yang pro dan ade yang anti kerajaan juga.

Pada hakikat nya, kaum bukan melayu ni lebih ramai yang tidak menyokong kerajaan. Ini sudah terbukti dalam dua Pilihan Raya UMUM yang lepas. Boleh di katakan hampir semua calun2 MCA di kawasan majoriti kaum Cina tewas. Sebilangan kecil sahaje calun MCA yang terselamat di kawasan majoriti melayu.

Ape yang menarik nye pade Wak DUN Kajang ni bilangan kaum nya antare cina dan melayu lebih kurang same banyak nye. Malang nye BN telah meletak kan calun dari MCA yang sudah pun lame di tinggalkan oleh kaum Cina. Kini BN hanye berharaf supaya kaum melayu dapat menyokong calun dari MCA ni.

Awal-awal lagi pemimpin2 UMNO sudah tahu bahawe hafapan untuk menang memang nye sangat tipis - mereke dah pun sebut bahawe mereke tu di kategori kan sebagai 'under-dog', bawah anjing le agak nye tu. Sudah dua PRU MCA telah tewas di N25 DUN Kajang ni. Mahu tidak mahu make terpakse juge MCA di turunkan sekali lagi.

Jika kali ni MCA tewas juge, make sudah pasti terbukti nyate bahawe kaum melayu dan bukan melayu sudah bersatu menolak kerajaan BN pimpinan UMNO.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-