Wednesday, September 2, 2015

'Peserta Bersih 4 pijak gambar Hadi Awang tidak beradab'

Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata insiden penghinaan yang dilakukan peserta perhimpunan hujung minggu lalu telah menimbulkan ketidakselesaan di kalangan ahlinya. - Foto TRP/Azrol Ali

KUALA LUMPUR, 2 September:

Keputusan Pas yang tidak mengerahkan ahlinya menyertai perhimpunan Bersih 4 dianggap satu tindakan tepat.

Timbalan Presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata insiden penghinaan yang dilakukan peserta perhimpunan hujung minggu lalu telah menimbulkan ketidakselesaan di kalangan ahlinya.

Ia katanya, merujuk kepada insiden memijak gambar Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang dikatakan tidak beradab meskipun menyokong tuntutan Bersih untuk pilihan raya yang bersih.

“Saya kesal dengan persepsi negatif dan fitnah yang sengaja dibina terhadap Pas, terutamanya pada Presiden Pas, sehingga wujudnya insiden-insiden tidak beradab dan melampaui batas seperti memijak gambar Presiden Pas yang sengaja dibuat untuk menimbulkan kebencian terhadap parti dan Presiden Pas.

“Ini membuktikan keputusan Pas adalah tepat kali ini untuk tidak mengerahkan ahlinya,” katanya menerusi kenyataan media hari ini.

Jelas Tuan Ibrahim, kehadiran Naib Presiden Pas, Idris Awang adalah bukti sokongan parti itu terhadap tuntutan Bersih walaupun tidak mengerahkan ahlinya kerana terikat dengan program parti yang telah diatur terlebih dahulu.

Menurut Pesuruhjaya Pas Pahang itu, ketiadaan Pas dalam perhimpunan hujung minggu lalu membuktikan Pas sebagai parti pembangkang terbesar dalam dunia politik tempatan.

“Pas hadir dengan sepenuh tenaga setiap demonstrasi Bersih mahupun anti-GST yang lepas. Hanya kali ini, Pas tidak mengerahkan ahlinya di Bersih 4, oleh itu, kesannya adalah minima.

“Malah, melalui laporan pelbagai media, difahamkan ketiadaan Pas dirasai kali ini berbanding perhimpunan Bersih sebelumnya.

“Ini sekaligus membuktikan Pas sebagai parti pembangkang terbesar terus menjadi faktor besar di arus perdana politik negara,” jelasnya.

Read more: http://bm.therakyatpost.com/berita/2015/09/02/peserta-bersih-4-pijak-gambar-hadi-awang-tidak-beradap/#ixzz3kYt8iJVM

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-