Friday, January 22, 2016

Tukar Mukhriz, Najib minta lebih masa

Najib dikatakan ketika mengakhiri ucapannya kata sumber memberi nasihat kepada kepimpinan parti supaya tidak mementingkan diri sendiri. Foto fail TRP

KUALA LUMPUR, 22 Januari:
Perdana Menteri (PM), Datuk Seri Najib Razak meminta lebih masa bagi menyelesaikan krisis politik kepimpinan Umno di Kedah, kata sumber.

Menurut sumber, perkara itu dinyatakan Najib dalam pertemuan dengan Ketua-ketua Bahagian, Ketua-ketua sayap, Ahli-ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) dan ahli Parlimen Umno negeri itu di PWTC pada Jumaat.

“PM faham dan terima desakan yang dibuat oleh Umno Kedah tetapi presiden minta masa untuk buat keputusan.

“Kata PM, beliau kena teliti dulu prosedur-prosedur yang ada dan menyemak undang-undang,” kata sumber sambil tambah Najib berjanji akan buat keputusan dalam masa terdekat.

Politik Kedah bergolak apabila Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Kedah, Datuk Seri Ahmad Bashah Md. Hanipah baru-baru ini mengadakan sidang media menolak kepimpinan Datuk Seri Mukhriz Mahathir sebagai Menteri Besar.

Ahmad Bashah ketika mengadakan sidang media sebelum ini mendesak Najib melakukan rombakan terhadap kepimpinan parti di Kedah.

Menurut sumber, Ahmad Bashah memaklumkan kepada Najib bahawa keputusan untuk menukar Mukhriz sebagai Menteri Besar Kedah adalah keputusan sebulat suara perhubungan.

Bagaimanapun, Najib ketika mengakhiri ucapannya kata sumber memberi nasihat kepada kepimpinan parti supaya tidak mementingkan diri sendiri.

“PM kata, beliau mahu pilihan raya dan semua orang tidak boleh fikir tentang diri mereka seorang sahaja,” kata sumber.

Najib hadir di Dewan Tun Hussien Onn pada jam 4.45 petang untuk berjumpa dengan kepimpinan Umno negeri Kedah dan beredar pada jam 5.20 petang.

Read more: http://bm.therakyatpost.com/berita/2016/01/22/tukar-mukhriz-najib-minta-lebih-masa/#ixzz3xz6xfqJX

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-