Friday, June 3, 2016

Kecut buah PKR dengar cerita ni.......

Usul putus hubungan dengan PKR diteliti Majlis Syura‎ Ulama
N Faizal Ghazali
PAS akan membawa usul ‎penilaian semula hubungan politik dengan PKR kepada Majlis Syura Ulama untuk dikaji dan dinilai, kata Ketua Penerangannya, Nasruddin Hassan.

Menurut beliau, usul tahaluf siyasi tersebut meminta supaya Majlis Syura Ulama membuat penilaian kembali terhadap kedudukan kerjasama antara PAS dan PKR.

"‎Usul tersebut daripada PAS kawasan Pontian, Balik Pulau, Kuala Kedah dan Muslimat PAS Malaysia.

"Usul tersebut meminta tahaluf siyasi antara PAS dan PKR dinilai semua atas beberapa perkara berbangkit apakah masih ada keuntungan kepada Islam yang diperjuangkan oleh PAS atau sebaliknya," katanya ketika menyampaikan taklimat usul pada Muktamar Tahunan PAS ke-62 di Kota Bhari, hari ini.

Beliau yang juga pengerusi jawatankuasa usul bagi muktamar itu berkata, usul tersebut juga meminta jika masih ada keuntungan (boleh) diteruskan dan jika tiada Majlis Syura Ulama berhak membuat apa saja keputusan.

Sementara itu Nasruddin berkata‎, pada muktamar kali ini pihaknya menerima 20 usul daripada PAS kawasan dan dewan-dewan.

‎Bagaimanapun katanya, terdapat usul yang ditolak susulan masalah teknikal seperti tidak menepati format, usul berulang, di luar bidang kuasa dan tidak menepati dasar dan perjuangan PAS.

"Selain itu ada juga usul berbentuk cadangan dan kita akan meneli‎ti cadangan tersebut tanpa dibahas.

‎"Ada usul yang diterima tanpa bahas dan diterima dengan dibahas," katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-