Monday, February 6, 2017

DAP anti-Islam : Bekas Naib Presiden DAP setuju kenyataan Presiden PAS

 AIDCNEWS
AIDCNews -06/02/17 –Bekas Naib Presiden DAP, Zulkifli Mohd Noor bersetuju dengan kenyataan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Awang yang menegaskan bahawa DAP adalah sebuah parti yang anti-Islam.

“Apa yang Hadi katakan benar bahawa (DAP Pulau Pinang) sebagai anti-Islam dan tidak suka Islam. Bila mereka marah atau hentam PAS, bukan kerana marah PAS, sebaliknya tahu PAS parti Islam, mereka hentam PAS kerana benci PAS,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Zulkifli yang juga Presiden Parti Altenatif Rakyat (PAP), menyelar sikap pemimpin-pemimpin Melayu dan Islam dalam DAP di Pulau Pinang yang ‘tutup mata’ dalam isu campur tangan kerajaan negeri dalam proses penfatwaan.

“Pemimpin Islam di dalam DAP dan kerajaan Pulau Pinang, mereka seolah-olah bisu, seolah-olah tidak ada mata, telinga dan mulut.

“Tak boleh bercakap, melihat dan dengar. Inilah pemimpin yang ada iaitu sekadar pak turut, dan sekadar cari makan. Tak pernah berjuang untuk agama, bangsa dan rakyat,” katanya.

Campur tangan kerajaan DAP, yang dipimpin Lim Guan Eng itu juga didakwa bertentangan dengan Seksyen 48 enakmen yang menjelaskan kesemua fatwa yang dikeluarkan di negeri berkenaan perlu dipersembahan kepada Yang di-Pertuan Agong.

“Isu tentang fakwa, sepatutnya selepas diluluskan di Majlis Fatwa terus sampai ke Yang di-Pertuan Agong. Ini tidak, mereka mahu ia dibentang dan ditapis di peringkat kerajaan negeri.

“Ini menunjukkan jika kerajaan negeri tak setuju maka Yang di-Pertuan Agong pun tidak tahu apa yang difatwakan. Maka ini satu tindakan yang memudaratkan Islam dan tidak menghormati, malah mahu memusnahkan agama Islam di Pulau Pinang.

“Mereka hanya membuktikan mereka suka mengambil tahu tentang agama-agama lain, terutamaya agama Islam, tentang kalimah Allah, tentang fatwa dan sebagainya. Tindak-tanduk pentadbiran mereka jelas sebagai anti-Islam,” tambah Zulkifli.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-