Monday, December 25, 2017

Isa Samad nafi elak media kerana isu tanah Felda

FMT Reporters
December 25, 2017

Bekas pengerusi Felda itu berkata, beliau sibuk menghadiri beberapa program di Negeri Sembilan.

PETALING JAYA: Bekas pengerusi Felda, Tan Sri Isa Samad menafikan beliau cuba mengelakkan wartawan yang mahu mendapatkan komennya berhubung isu pemindahan hak milik tanah di Jalan Semarak, Kuala Lumpur.

Beliau memberitahu NST Online beliau mempunyai jadual padat untuk menghadiri beberapa program di Jempol, Seremban dan Port Dickson sejak beberapa hari lalu.

“Siapa kata saya larikan diri? Saya sibuk dengan pelbagai program,” katanya ketika menghadiri kempen Hari Pahlawan Teluk Kemang di Batu 4, Port Dickson.

Laporan itu bagaimanapun tidak menyatakan sama ada Isa ada mengulas isu pertukaran hak milik tanah itu.

Isa dilaporkan mengelak menemui wartawan yang menunggu beliau di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada malam Khamis lalu, sekembalinya dari luar negara.

Beliau juga tidak menjawab panggilan mahupun mesej WhatsApp yang dihantar ke nombor telefon peribadinya.

Jumaat lalu, polis mengumumkan penubuhan pasukan khas pada 13 Disember lalu untuk menyiasat kes Felda kehilangan hak ke atas tanahnya di Jalan Semarak dan akan memanggil Isa bagi membantu siasatan itu.

Siasatan dijalankan mengikut Seksyen 420 dan Seksyen 471 Kanun Keseksaan, iaitu penipuan serta pemalsuan dokumen.

Felda dilaporkan berisiko kehilangan hak ke atas tanah strategik bernilai RM270 juta itu, susulan urusan pindah milik tanah yang mencurigakan pada 2015.

Isa dilantik sebagai pengerusi Felda mulai 1 Januari 2011 hingga Januari 2017; pengerusi FGV mulai 1 Januari 2011 hingga 19 Jun lalu serta pengerusi FIC sejak ditubuhkan pada 2 Julai 2013 sehingga 2017

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-