Wednesday, May 26, 2010

Problem dengan MIC - apa dah jadi dengan 1 Malaysia.

Pertelagahan UMNO dengan MIC telah menambah parahkan lagi kedudukan BN yang parah. Pertelagahan ini sukar akan berakhir, jika berakhir pun ianya sedikit sebanyak telah meluka kan hati masing2. Kesan bekas luka ini sukar dihilangkan dengan mudah.

Malang sungguh bagi MIC, hampir semua bloggers UMNO pula mula memerangi MIC dengan menyerang beberapa pemimpin nya yang pro DS Samy Vellu. Sepatutnya bloggers pro UMNO perlu jadi orang tengah untuk menyelesaikan perkara ini.

Vell Paari memang bersalah keluarkan kenyataan yang menguris hati perasaan UMNO. Mengapa tidak kita anggapkan itu cuma pendapat peribadi nya sahaja, dan bukan dari parti MIC.

MIC boleh dianggap sebagai salah satu dari lima bilah jari tangan kita. Ianya boleh di anggap sebagai 'ibu jadi, telunjuk, jari tengah (jari hantu), jari manis dan kelingking'.  Semua nya ada peranan pentingnya masing2. Jika salah satu jari ini tercacat atau terputus makan fungsi tangan kita juga pasti akan terganggu.

UMNO sepatutnya cari jalan penyelesaian yang berkesan untuk memulihkan MIC dan seterusnya BN juga akan kembali pulih. Insiden ini sedikit sebanyak telah memberi kesan buruk terhadap UMNO dan BN. PRU13 semakin hampir, kita akan berhadapan dengan masalah besar jika BN masih lagi berkeadaan seperti ini.

1 Malaysia yang kita laung2 kan setiap hari akan jadi bahan momok kan dan bahan ketawa oleh parti lawan kita.

1 comment:

  1. umngook mana reti nak respect parti komponen BN...kan ke umngook kaki buli...lepas dia buli MCA sekrg ni buli MIC pula...jgn nak dolak dalih le yg umngook tak terlibat dlm krisis MIC sekrg ni...klu Hishamuddin nak bukti mudah saja...PWTC tu sapa yg punya??? bukan umngook yg punya??? habis tu yg bagi kebenaran utk kegunaan GAS tu buat apa??? kasi respect skit la sama itu Samy...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-