Sunday, November 27, 2011

12 PRU telah berlalu anjing masih bercawat ekor~~~~~~~~~~~~~

Lebih 57 tahun negara merdeka dan 12 PRU sudah berlalu mengapa masih ramai rakyat nya hidup dibawah kemiskinan tegar. Kais pagi makan pagi, kais petang terus tak makan. Setiap kali sebelum PRU di adakan berbagai janji dan jaminan telah di lolongkan oleh pemimpin2 UMNO.

'KITA AKAN HAPUSKAN KEMISKINAN! KITA AKAN TERUS MEMBELA NASIB BANGSA MELAYU! KITA AKAN HAPUSKAN RASUAH! HANYA UMNO SAHAJA YANG BOLEH MEMPERTAHANKAN MARUAH MELAYU!" Beribu juta janji2 yang telah dilafaskan oleh pemimpin UMNO ini sejak dari mula PRU 1 hingga PRU 12.

Akhir nya bukan sahaja kaum melayu yang menjadi pudar dan terkulai bahkan UMNO itu sendiri sudah jadi hampir sebagai bangkai bernyawa. Apa salah nya dan di mana salah nya? Pemimpin2 UMNO langsung tiada masa dan waktu untuk cari sebabnya. Pemimpin2 UMNO memang terlalu sebok, sebok bikin harta kekayaan dan gila be rebut2 cari pangkat dan kedudukan yang selesa dan strategi yang baik supaya senang dapat peluang.

Apa bila tiba PRU12 pemimpin2 UMNO terkejut beruk, mereka baru tersedar bahawa kedudukan mereka sudah terancam dan sedang berada di ambang maut. Tidak kurang ramainya yang terkencing dan terberak dalam kain dan seluar. Kedah, P Pinang, Perak dan Selangor serta hampir semua kawasa dalam Wilayah Persekutuan jatuh ketangan Pakatan Rakyat. Kelantan kekal dalam genggaman PAS.

"Pos-moterm" itu saja lah perkatan yang mula2 boleh ter sembur dari mulut busuk pemimpin2 UMNO. Mereka masih tidak mau mengaku salah. Pemimpin2 UMNO masih anggap rakyat bodoh - mudah termakan hasutan pembangkang. Sebenarnya pemimpin2 UMNO itu yang bodoh kerana masih anggap menteliti  rakyat masih kuno seperti 5 atau 6 puluh tahun dahulu. Too late, itu lah jawapan nya. Rakyat sudah sedar walaupun dah terlambat, rakyat sudah tunjukan kuasa mereka melalui peti undi.

Pemimpin2 UMNO ini semuanya masih degil dan masih lagi tidak mahu berubah, yang sudah berubah cuma sound nya sahaja, perangai buruk tamak kan harta kekayaan masih terpaku rapat dalam hati sanubari mereka. NFC adalah salah satu daripada contoh terbaik. Apa bila episod NFC diletupkan oleh PR, lantas gerombolan2 'pengumpul harta karun' bangun membela dan mempertahan kan kebenaran masing2.

UMNO pasti akan berubah apabila ianya diubah oleh rakyat.


1 comment:

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-