Monday, December 26, 2011

Aura Bob Lokman di geruni UMNO~~~~~~~~~~

Wak rasa UMNO sangat takut dengan sdr Bob ni. Apa tidak nya, setiap ceramah di mana Bob ada hadir sama dah tentu mendapat sambutan hangat. Wak juga pernah hadir dalam ceramah nya, memang tidak boleh di nafikan tentang kehebatab beliau berceramah. Kata orang masa ni dia ni ada 'aura' untuk memukau pendengar2 nya. Itu sebab petualang2 UMNO tidak henti2 cari jalan untuk sekat Bob berceramah.

Wak tidak ada pernah terdengar kata2 yang menghasut atau fitnah yang di ucapkan nya, jauh sekali perkataan2 yang boleh mengancam keselamatan negara. Jadi tiada sebab mengapa petualang2 UMNO ni mahu sekat Bob berceramah. Alasan mereka Bob tiada kebenaran atau permit untuk berucap itu saja. Memang le Bob tak ada permit untuk berucap, kerana pehak yang bertanggung jawab keluarkan permit tu tak mau luluskan nya. itu aje.

Wak haraf Bob akan terus berceramah walau apa pun tindakan yang mereka akan ambil. Negara kita ni bukan nye negara komunis, nak cakap pun susah mau kena permit. Dulu2 guru sekolah yang mengajar di sekolah mesti mau ada 'teaching permit', kalau tak ada ianya boleh jadi kesalah besar. Sekarang ianya sudah di mansuhkan.

Kalau 'teaching permit' di sekolah dah di hapuskan apa pula perlu nya bercakap dan berceramah di kenakan permit pula? Kan ke dah ada undang2, kalau dia ajar 'agama salah', menghasut, fitnah dan mencarut tangkap aje, apa susah2. Kalau Bob hanya bercakap dalam hal perkara2 yang baik, seperti tunjuk ajar dan nasihat perkara2 yang baik apa salah nya?

Wak bukan nye nak nasihat tuan2 pegawai agama tu, mereka lebih arif dan bijak tentang tugas2 nya, tapi bertolak ansor le sikit2 tentang ceramah2 yang baik ni.

1 comment:

  1. jgn Tak salah ajar agama.
    jaga-jaga tongkat tu ada sakti..
    Nanti terketuk kepala sendiri...
    Kalau nak menipu pun jgn terlalu tinggi.
    Kalau nak memuji jangan terlalu tinggi.
    Nanti termakan diri sendiri.
    Wallahu'alam

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-