Saturday, December 24, 2011

UMNO hadapi PRU 13 dengan penuh keyakinan

Gendang perang sudah mula di palu. PR mara kehadapan dengan berbekalkan senjata jenis 'UMNO RASUAH'. PR terlalu yakin bahawa senjata ini mampun menumbang kan BN. Berbagai jenis rasuah mereka hebohkan, ada rasuah kapal selam dan rasuah Khir Toyo. Tidak ketinggalan juga tentang lembu NFC.

Boleh dikatakan hampir semua kempen dan ceramah2 PR bertema kan rasuah dan penyelewengan yang di lakukan oleh pemimpin2 UMNO dari yang tertinggi hingga kebawah. Tidak hairan mengapa setiap ceramah yang di adakan telah mendapat sambutan yang hangat kerana rakyat hanya dapat cerita2 yang sebenar dari ceramah2 sahaja.

Sikap 'ingin tahu' ini timbul kerana media2 sebaran am yang di kontrol oleh kerajaan sentiasa sembunyi kan fakta2 yang sebenarnya. Mereka (rakyat) tertarik mengikuti ceramah2 PR kerana mereka sentiasa mendapat fakta2 yang tidak pernah di sebarkan oleh media kerajaan. Sama ada ianya fitnah atau tidak itu terpulang kepada pendengar2 nya.

Di sebalik itu BN/UMNO sedikit pun tidak gentar untuk menghadapi serangan PR ini. Senjata BN/UMNO terakhir yang paling berkesan untuk melawan serangan PR ialah WANG. Kerajaan BN kini sedang rancak menabur wang keserata ceruk rantau negara. Pendek kata hampir semua gulungan lapisan masyarakat pasti menerima habuan - kalau tak banyak sedikit se kurang2 nya RM500.00.

Walaupun bagi yang kaya, RM500.00 itu macam tahi gigi saja. tapi bagi orang kampung yang miskin ianya lebih besar dari tahi 'lembu'. Senjata BN/UMNO ini sedikit sebanyak boleh membantu nya untuk meraih sokongan dikalangan rakyat miskin di kampung2 terutama nya mak cik, pak cik, tok dan nenek. Inilah harapan BN/UMNO untuk kekalkan pemerintahan nya. Ini cuma sedikit contoh untuk pengetahuan semua.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-