Wednesday, January 18, 2012

PAS - Parti Islam???

Ari ni Wak terasa sangat terkilan di atas perbuatan MB Selangor yang telah ketepikan peranan PAS sebagai sebuah Parti yang berteraskan Islam. Nampak sangat tak lakunya PAS ni dalam Pakatan Rakyat. Sudah lah di P Pinang PAS jadi anjimg kurap DAP saja. Sekarang di Selangor ni Wak tak tau apa title mau kasi sama PAS.

Ternyata benar lah segala tuduh tuduhan yang telah di lemparkan oleh Dato Hasan terhadap keburukan Pakatan Rakyat di Selangor. Perbuatan MB Selangor imi ibarat menggali kubur untuk Pakatan Rakyat. InshyaAllah pada PRU 13 akan datang PR Selangor akan terkubur.

Apa lagi yang boleh Wak katakan selain dari kekesalan terhadap perbuatan MB Selangor ini. Sebenarnya Pakatan Rakyat bukan di kuasai oleh PKR atau PAS, PR adalah hak milik DAP secara mutlak. Kelantan terselamat kerana negeri itu tidak ada satu pun kerusi milik DAP.

Malang bagi Kedah, MB nya terpaksa berhati hati dan berwaspada kerana 'takut' sama DAP yang memiliki satu kerusi sahaja. Suara satu kerusi DAP sama macam sepuluh kerusi kuat pengaruh nya.

Di P Pinang pula PAS terus di pinggirkan oleh DAP walaupun PAS memiliki satu kerusi DUN. Jelas PAS bukan parti yang benar2 boleh berkuasa atau pun bersuara dalam Pakatan Rakyat.

4 comments:

  1. parti angguk saja...

    ReplyDelete
  2. Assalam Wak

    Nak kesal apanya... dah ada yang betul2 perjuangkan Islam ditendang dan dihina... Apa bezanya Khalid dengan wakil PAS yang lain... ada belajar Agama juga... Sedangkan ada ulama PAS boleh menyokong pesalah laku moral, dah tak hairan dah setakat politik Khalid ni tak kemana... Banyak berpolitik, negari dah tak terjaga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak cuma takut fitnah UMNO yang kata PAS di bawah telunjuk PKR dan DAP tu benar2 berlaku......

      Delete
    2. Bukan fitnah wak.Pas skang ni dah btol2 ikut telunjuk org kafir.kita kene terima hakikat

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-