Saturday, May 18, 2013

Terlalu besar jase Anwar Ibrahim terhadap Zahid Hamidi.........

Wak tak heran kalu Datuk Zahid ni mahu bertindak sebegitu keras terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim. Memang nye sudah menjadi resam dunie, apebile seseorang itu lebih sedikit berkuase dari 'lawan' nye make di situ lah die akan menunjukkan belang nye.

Sebenar nye tanpak DASI, Datuk Zahid ni tidak ujud ke dunia politik. Dengan mengekori dan membuntuti DSAI iah dunie politik nye dapat hidup mekar. Beliau lah pemuje dan pengampu nombor semase DSAI berkuase sebagai TPM dalam UMNO.

Peribahase melayu ade berkate, "Seperti Kacang Lupekan Kulit". Tapi dalam politik kite tidak boleh berperibahase, kawan boleh jadi lawan - dan lawan boleh jadi kawan pule. Satu contoh terbaik ialah antare Datuk Zahid Hamidi dengan DSAI, dimane kawan telah menjadi lawan.

Contoh terbaik kedue ialah antare UMNO dengan Hindraf. Pade mule nye bermusuh-musuhan dan akhir nye telah menjadi kawan. Diantare ke due2 contoh ni ianye lebih merugikan melayu/islam. Nampak nye permusuhan antare sesame bangse dan agame semakin bertambah parah, perpecahan dalam politik melayu/islam semakin meruncing, akhir nye pasti akan memberi kemenangan kepade kaum kafir.




6 comments:

  1. lu bengong ka zahib...satu anwar lu tangkap, 1000 anwar akan muncul ma. u r making war not with 1 person, but with the whole people (5.7+++++ juta maaaa...)

    ReplyDelete
  2. Satu anwar d tangkap..seribu bangla mirip anwar akan bn lahirkan..

    ReplyDelete
  3. belum anuar ditangkap sudah banyak nuar bangla yg datang...

    ReplyDelete
  4. Sama je bro.....anuar dulu pon mahatir yg naikan....lawan tokey gak....sama je....apa nak herankan....

    ReplyDelete
  5. Bagus lu punya contoh...akhirnye org kafir yang untung....PKR lah yg memecahkan org melayu....kalu msk dlm umno pastu bangkang apa yg xbetul tu lg bagus....

    ReplyDelete
  6. hahaha bodoh...nk ckp anwar bnyk jasa ngn zahid..oittt tgk balek la anwar tuh sape...dlu klu takde mahathir tuh...anwar hanya sorg budak pungut jer

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-