Friday, May 10, 2013

Pengaruh PAS menular keluar dari Kelantan................

Wak tak heran kalu PAS ni semakin di terime oleh umat islam. PAS semakin di terime juge oleh orang yang bukan islam. Faktor utame PAS semakin di terime oleh semue kaum kerane kepimpinan nye, boleh dikatekan semue pemimpin2 PAS bersih dari rasuah dan penyalah gunean kuase.

Jike di bandingkan dengan pemimpin2 dari UMNO ianye sangat berbeza seperti langit dengan bumi. Boleh di katekan hampir semue pemimpin2 UMNO telah tercemar dengan gejale2 buruk seperti rasuah dan penyalah gunean kuase.

Walau pun PAS kecundang di negeri Kedah, tetapi PAS telah memperlihatkan kehebatan nye di negeri Selangor pule. 21 orang PAS yang di kemuke kan, 15 orang calon nye telah berjaye menewaskan musuh nye. 6 orang calon dari BN yang bertarung dengan PAS cume menang dengan majoriti yang tipis.

Selain dari negeri Selangor, PAS juge telah berjaye merobohkan kubu kuat BN di negeri Johor dan Melaka. Pade mase lampau, PAS tidak di terime langsung oleh rakyat Johor dan Melaka. Ketike itu semue calon2 PAS tewas dengan kehilangan wang pertaruhan nye.

Tidak siape boleh menafikan tentang kekuatan PAS, Terengganu hampir tumbang di belasah oleh PAS. Terengganu terselamat dengan hanye kelebihan 3 kerusi sahaje. InshaAllah, pade PRU 14 yang akan datang PAS pasti boleh menawan kembali Kedah dan menumbangkan Terengganu juge.

2 comments:

  1. jgn mimpi la selgi negara di kuasai diktataor mana pnah dlm sejarh tamdun dunia ..regim penipu bole tumbng dgn peti undi??? peranciIS,Iran..tunisia ,mesir ,INDON,PILIPIN???? KALO PRU BOLE TUKAR GOMEN..LAMA DA LEMBU HARAMKAN PRU..PUI!

    ReplyDelete
  2. selagi org melayu percaya 2 perkara ni susah pas nak menang
    1.hanya umno yg mampu membela bangsa melayu
    2.dap anti melayu dan islam

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-