Sunday, August 16, 2015

Muhyiddin: Kalau dapat seorang sokong BN dari 10 orang anda tanya di jalanan, anda sudah beruntung

Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin memberitahu ahli akar umbi Datuk Seri Najib Razak perlu disingkirkan sekiranya melakukan sebarang kesalahan dalam skandal syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB). – Foto FMT
Bekas timbalan perdana menteri yang digugurkan dalam rombakan Kabinet baru-baru ini kerana mengkritik 1MDB secara terbuka berkata, ahli Umno umpama pemegang saham dalam syarikat.

Tan Sri Muhyiddin Yassin, yang bercakap tentang 1Malaysia Development Bhd, hari ini berkata beliau pula yang dipecat walhal yang menimbunkan hutan orang lain.

“Jika anda bangun pagi dan mendapati CEO (ketua pegawai eksekutif) menyebabkan hutang berbilion ringgit, apa anda buat?” soalnya kepada perwakilan di mesyuarat Umno Bahagian Semporna, Sabah hari ini.

“Anda pecat dia! Mengapa? Sebab hutang besar akan membebankan anda,” katanya.

Umno Bahagian Semporna dipimpin Datuk Seri Mohd Shafie Apdal yang turut digugurkan dalam rombakan Kabinet baru-baru ini.

“Jika saya mempunyai CEO yang menyebabkan kerugian berbilion ringgit, saya akan pecat dia,” kata Muhyiddin yang terus bersuara mempersoalkan kerugian disebabkan 1MDB dalam jangka masa tidak begitu lama.

“Kita tidak boleh berdiam diri kerana ia akan membebankan kita,” katanya.

Muhyiddin berkata, 1MDB sudah membebankan mereka dan hilang keyakinan dalam Barisan Nasional (BN) sudah mula terasa dalam Umno.

“Pergilah ke jalanan dan tanya 10 orang yang anda jumpa.

“Kalau anda dapat seorang yang sokong BN, anda sudah beruntung,” katanya.

Muhyiddin berkata, beliau kekal dengan pendirian BN akan kalah jika pilihan raya diadakan esok.

Katanya, jika BN tidak mahu kalah, penyokongnya perlu melakukan sesuatu untuk menyelamatkan keadaan. – TMI

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-