Tuesday, November 20, 2018

Panggil Waytha Moorthy, bergantung pada siasatan

Published on November 20, 2018 


KUALA LUMPUR – Polis akan memanggil Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P Waytha Moorthy, namun itu bergantung kepada keadaan dan siasatan.

Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Noor Rashid Ibrahim berkata, pihaknya perlu meneliti terlebih dahulu laporan yang dibuat oleh pelbagai pihak.

“Sama ada kita akan panggil beliau atau tidak, itu bergantung pada siasatan. Kita akan teliti semua laporan yang ada untuk siasatan,” katanya kepada Sinar Harian.

Hari ini, Pemuda Umno Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur membuat laporan polis terhadap Waytha Moorthy yang dikatakan bertegas menyokong untuk meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).

Malah, Waytha Moorthy juga dikatakan mengeluarkan kenyataan mengelirukan mengenai kedudukan Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan.

Perkara ini dilihat boleh menimbulkan rasa kurang senang di kalangan kaum bumiputera dan mencetuskan ketegangan kaum.

[ARTIKEL BERKAITAN: Dewan kecoh, pembangkang bidas Moorthy isu ICERD]

Semalam, Waytha Moorthy terus didesak meletakkan jawatan susulan kenyataannya yang tular dalam video yang tular baru-baru ini dan telah berterusan membangkitkan kemarahan rakyat.

[ARTIKEL BERKAITAN: Lagi desakan Waytha Moorthy letak jawatan]

Exco Pendidikan Armada Bersatu, Mohd Ashraf Mustaqim Badrul Munir berkata, lebih dikesalkan apabila menteri itu langsung tidak menunjukkan rasa kesal atau membuat permohonan maaf.

Source: SH Nasional

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-