Thursday, December 10, 2020

Pegawai Komunikasi PAN akui PH kini bercelaru

December 10, 2020


DENGAN selesainya kemelut kecil di Perak, bolehlah kita beralih kembali kepada krisis besar PH. Kita mulakan dengan pengakuan terbuka oleh ‘Pegawai Komunikasi PAN’ ini dahulu:

(1) “PH kini di semua peringkat dalam keadaan bercelaru, curiga-mencurigai dan sindir-menyindir”.

(2) “Penyokong PH sendiri agak sukar mengesan keyakinan para pemimpinnya untuk menghadapi PRU depan”.

Sangat berat sekali kenyataan ‘Pegawai Komunikasi PAN’ ini kerana:
(1) Bukan hanya di dalam peringkat tertentu sahaja tetapi ‘di semua peringkat’ dalam PH ‘keadaan bercelaru, curiga-mencurigai dan sindir-menyindir’ sesama PH ini wujud.

(2) Kesukaran mengesan keyakinan para pemimpin PH untuk menghadapi PRU depan ini bukan dikesan oleh penyokong BN, PN atau MN tetapi oleh ‘penyokong PH sendiri’.

Apakah ‘Pegawai Komunikasi PAN’ ini berani menulis begini jika ia adalah tidak betul?

Bukan setakat itu sahaja, malah dalam satu lagi tulisan lain Pegawai Komunikasi PAN ini turut membuat beberapa pengakuan terbuka lain yang lebih menarik, iaitu:
(1) “Di sebalik keyakinan tinggi yang diulang-ulang untuk menjatuhkan Muhyiddin Yassin sebagai perdana menteri yang lemah, rupa-rupanya pembangkang atau lebih khusus PH jauh lebih lemah.”

(2) “Tiada guna untuk mengutuk Muhyiddin sebagai perdana menteri kerajaan yang lemah kerana rupa-rupanya yang mengutuk PN itu adalah pembangkang yang jauh lebih lemah dan tiada fokus.”

(3) “Apakah ada sesiapa lagi dalam kalangan PH yang masih yakin bahawa Anwar Ibrahim mempunyai bilangan ahli Parlimen yang cukup untuk menyokongnya sebagai perdana menteri? Rasa-rasanya seperti jauh panggang dari api!”

(4) “Jika sekarang peperangan berlangsung, PH sudah tewas sebelum masuk gelanggang.”

DR KAMARUL ZAMAN HAJI YUSOFF 

HARAKAHDAILY 10/12/2020

PENAFIAN:
HarakahDaily tidak bertanggungjawab terhadap pandangan yang dikemukakan daripada artikel ini. Ia pandangan peribadi penulis dan tidak semestinya menggambarkan pendirian HarakahDaily mahupun pendirian rasmi PAS. Segala risiko akibat penyiaran ini menjadi tanggungjawab penulis sendiri.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-