Friday, May 26, 2023

PRN: Tiada logo DAP, UMNO atas kertas undi kata Mat Maslan

agendaily.com
26/05/2023
Datuk Seri Ahmad Maslan menggesa ahli UMNO memangkah calon parti daripada kerajaan campuran pada PRN nanti.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan menegaskan parti komponen dalam Pakatan Harapan (PH) – Barisan Nasional (BN) perlu saling membantu dalam pilihan raya negeri (PRN) akan datang.

Beliau menyeru agar semua pihak menghentikan polemik susulan kenyataannya sebelum ini yang menggesa ahli UMNO menyokong calon DAP pada PRN nanti.

“Bila berada dalam satu pasukan, kita perlu saling bantu-membantu. Tiada logo DAP mahupun UMNO di atas kertas undi.

“Hanya logo gabungan, iaitu BN atau PH dan lawan kita adalah Perikatan Nasional (PN). Itu jelas. Apa nak dirisaukan? Tak perlu polemikkan kenyataan saya begitu hebat,” katanya.

Baru-baru ini, Ahmad dilaporkan berkata pengundi UMNO perlu memilih calon daripada kerajaan perpaduan pada PRN tanpa mengira calon tersebut daripada parti mana termasuk DAP.

Menurutnya, gesaan tersebut bukan atas nama parti tertentu sebaliknya atas nama kerajaan perpaduan serta titah Yang di-Pertuan Agong dalam menjaga kestabilan politik negara.

Kenyataan itu menerima respons negatif di media sosial malah Ahmad juga dikritik atas ‘keberaniannya’ membuat seruan itu ke atas parti bekas musuh UMNO itu.

Dalam pada itu, beberapa pemimpin UMNO menyifatkan seruan itu tidak salah kerana kini mereka bersama DAP dalam kerajaan campuran.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ANDA JUGA INGIN MEMBACA INI :-